Avatar billede runeba Nybegynder
17. juli 2003 - 14:13 Der er 6 kommentarer

video-klip på hjemmeside

hej,
jeg har nogle video-bidder liggende på en hjemmeside i hhv. Windows Media og Quicktime-format, som skal fungere med 'progressive downloading'. Jeg har blot uploadet filerne på gængs vis - på en række alm. windows-maskiner virker det fint men:
- det virker ikke på Mac (selvom quicktime er installeret) - her begynder den bare at downloade uden at vise filmen imens
- jeg vil gerne have det til at åbne i et lille vindue - men vil gerne undgå at skulle bruge javascript til det, da det forhindrer nogle brugere i at se klippene

Et par hints til, hvordan man skal gøre det mest fordelagtigt er derfor velkomne!
på forhånd tak
rune
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. juli 2003 - 14:44 #1
Du skal lave den om til streaming Quicktime, og det gøres nemmest og billigst med Quicktime Pro.

Arkiv>Eksporter... og sætter Eksporter: til et streamingformat.

/per
Avatar billede runeba Nybegynder
17. juli 2003 - 15:14 #2
så vidt jeg ved ligger de allerede i det rigtige format - men jeg prøver det lige af
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. juli 2003 - 09:21 #3
Jeg har overhovedet ingen problemer med at steame Quicktime, men det kan være at dit webhotel har problemer med formatet.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. juli 2003 - 09:31 #4
Har du et link, så jeg kan se dit problem?

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. august 2003 - 06:53 #5
Fandt du en løsning?

/per
Avatar billede runeba Nybegynder
10. august 2003 - 12:08 #6
hej per - undskyld jeg ikke har svaret; jeg arbejder på det med udbyderen
tak,
rune