Avatar billede sw3bb3 Nybegynder
16. juli 2003 - 01:33 Der er 13 kommentarer

Startkapital -fortsættelsen

ja okay.. kom til at "acceptere svar" vidste ikke at det ville lukke for emnet.. er ny herinde.. :)  her det er gamle spørgsmål:"Hey.. :) Ville høre om en start kapital på ca. 120.000kr er nok til at starte en E-Shop med et varelager der er ordenligt(vil satse på at sælge div. computerhardware, digital kamera og lign.), momsregistrering, en hjemmeside med mulighed for dankort/visa betaling samt årsabonnement hos pbs og en vildere markedsføring i starten.

I må også gerne komme med noget feedback omkring punkter jeg skal overveje inden jeg starter.

Mvh! :)"

Min Mail er Msd_llner@hotmail.com hvor er mere end velkommen til at komme med gode råd og lignende :-)
Avatar billede boha03 Nybegynder
16. juli 2003 - 01:35 #1
Du kan få en shop for kun 300kr om månden som kan alt det der du siger og så er den dansk vil du høre mer
Avatar billede sw3bb3 Nybegynder
16. juli 2003 - 01:49 #2
ye.. :) gerne..regner med at bruge www.scannet.dk men hvis der er andre, så vil jeg gerne tjekke det ud :)
Avatar billede tt-dk Nybegynder
16. juli 2003 - 10:36 #3
køb hellere en i stedet for en lejepris på 300 ,- pr. md. det bliver bare for dyrt på længere sigt.....med mindre du selvfølgelig kun vil have din webshop i max. 1 1/2 år.... så kan det godt betale sig at leje.... ;-)

hvis du vil købe findes der mange andre alternativer og de ligger alt fra 4000 og så opefter.....
Avatar billede triple-x Nybegynder
16. juli 2003 - 14:44 #4
U got mail
Avatar billede sw3bb3 Nybegynder
16. juli 2003 - 17:41 #5
Jeg takker for de mange henvendelser, men er også interesseret i at høre om hvor stor en startkapital jeg ca. har brug for?
Avatar billede justdoit Nybegynder
17. juli 2003 - 21:14 #6
Hej, jeg er medejer af webbureauet www.cure4design.dk og vi vil gerne lave en e-handelsløsning for dig!

Den seneste løsning vi har lavet er så ny at den ikke er kommet helt op at køre endnu, men kig ind på www.palmoe14k.dk/ny og se om du kan lide det!

Når du har fortalt hvad I skal have på siden, så kan jeg give en pris!

Mvh // Justdoit
Avatar billede ALS Praktikant
18. juli 2003 - 13:04 #7
Det er en pæn startkapital du har. Mange starter med mindre end det du har til rådighed.
Du bør ikke have et særligt stort varerlager i den branche, da varene hurtigt bliver forældet => tab på usælgelige varer.

Du bør overveje om det overhovedet er interessent at starte i den branche. Der er ufattelig mange om budet og fortjenesten er presset i bund. Mange varer kan du finde billiger på www.edb-priser.dk end du kan købe dem hjem til.
Du skal sørger for at få lavet nogle realistiske budgetter, de vil også fortælle dig om startkapitalen er stor nok. Desuden skal du som noget af det første også få lavet en forretningsplan.

Det er alt for tidliget at begynde på at opbygge selve e-shoppen, du skal have dit forretings-grundlag på plads først.

Et lille tip: www.startfirma.dk er et bedre forum til denne slags spørgsmål.
Avatar billede nse Nybegynder
20. juli 2003 - 20:56 #8
Hvis ordentlig betyder dag til dag levering i de fleste varegrupper, og der først skal investeres webshop, reklamer samt beløb til oprettelse og årsafgift hos PBS osv.. Må jeg sige at 125000,- bestemt ikke er nok.
Hvis du har brug for yderligere hjælp, såsom hjælp til forretningsplan eller grossister både indenlandsk og udenlandske er du velkommen til at kontakte mig på nse@netinno.com
Avatar billede theprofessor Nybegynder
21. juli 2003 - 14:35 #9
hvis du vil have venture capital, er der flere muligheder:
--deltage i venture cup 2004 competition--se venturecup.dk
--deltage i matchmaking events fra CONNECT DK eller Nordic Technology Forum (NTF)--der er flere matchmaker events hvert år
--tilslutte dig til dansk iværksætter forening, der har flere gode muligheder til iværksætter
Du kan sagtens starte en webshop op for under 100K med serverplads, webprogrammering, ovs men LAGER klare du ikke for dette beløb!!
Avatar billede nse Nybegynder
21. juli 2003 - 14:47 #10
Glem venture kapital. Der er ligeså store chancer for at opnå venture kapital, som hvis man vil sælge sand i Sahara..
Avatar billede ALS Praktikant
21. juli 2003 - 15:07 #11
Den eneste seriøse måde at afgører kapitalbehovet på er at lave er realistisk budget. Alt andet er skud i tågen, som ikke kan bruges til noget.

Det er urealistisk at tænke sig at nogen vil skyde venture kapital i en e-shop, der sælger PC hardware. Der er ikke udsigt til noget som helst afkast af den investerede kapital.
Var der tale om et nyt IT-koncept eller Bio-tek, var venture kapital måske en mulighed.
Avatar billede theprofessor Nybegynder
25. august 2003 - 15:58 #12
jeg er enig med ib-rene--uden en realistisk forretningsplan, kan du hverken få banklån, venture kapital, eller inventorpenge. Se. evt. startfirm.dk eller
d-i-f.dk for ideer om forrentningsplaner, budget, m.fl.
Avatar billede ALS Praktikant
25. september 2003 - 14:46 #13
Er det ikke ved at være lukketid?