Avatar billede sw3bb3 Nybegynder
15. juli 2003 - 04:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Start Kapital

Hey.. :) Ville høre om en start kapital på ca. 120.000kr er nok til at starte en E-Shop med et varelager der er ordenligt(vil satse på at sælge div. computerhardware, digital kamera og lign.), momsregistrering, en hjemmeside med mulighed for dankort/visa betaling samt årsabonnement hos pbs og en vildere markedsføring i starten.

I må også gerne komme med noget feedback omkring punkter jeg skal overveje inden jeg starter.

Mvh! :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. juli 2003 - 07:17 #1
www.startfirma.dk der kan du nok få hjælp og info
Avatar billede dk_akj Nybegynder
15. juli 2003 - 07:58 #2
Hvis du vil sælge hardware skal du være forberedt på at konkurencen er benhård.
Jeg vil foreslå at du finder en niche istedet for at sælge standard komponenter.

//akj
Avatar billede janemil Nybegynder
15. juli 2003 - 11:20 #3
Jeg vil tro 20k er nok.
Lav din webshop hos www.scannet.dk
Køb ind hos www.smg.dk - bestil først når du har fået ordren.

Prøv at finde ud af hvordan du kan sælge ting som dem http://www.thinkgeek.com/ - tror at sjove t-shirts vil være et hit.

Jeg vil i hvert fald gerne købe og kender mange der vil - hvis bustikken altså lå i dk. Din avance på geek stuff vil også være MEGET højere, da du selv kan sætte prisen.
Avatar billede triple-x Nybegynder
15. juli 2003 - 13:38 #4
hejsa, hvis du smider din mail vil jeg meget gerne give dig tips og tricks samt hjælpe hist og her.

Kontakt mig på martin@pezzo.dk hvis du ikke er interesseret i at andre for din mail
Avatar billede jpvj Nybegynder
15. juli 2003 - 13:41 #5
Lad være med at sælge til private.
På det marked er avancen er utrolig lille pga. bla. IT-butikken.

Hvis du vil tjene fornuftige penge, så tilbyd i stedet kvalitetsvarer, høj support og service, ekstra kulance i tvivlssager. Flere mennesker end man tror, kan godt se fornuften i at betale for en god service. Særligt "de dumme" brugere der ikke vil "lades i stikken" samt erhvervskunder, hvor oppetid er vigtig.

JP
Avatar billede sw3bb3 Nybegynder
16. juli 2003 - 00:46 #6
:) min Mail Er Msd_llner@hotmail.com I er mere end velkommen til at skrive, hvis i har gode råd og lignende :-)
Det er heller ikke sikkert det lige skal være Hardware, vil egentlig bare gerne starte en E-Shop for at se hvordan det er, er i fuld gang med at læse alt fra Virksomhedsøkonomi, marketing, erhversøkonomi og lignende ting for at blive sat ordenligt ind i det :-)

Lige til andre som overvejer selv at starte, så læs "Iværksætterguide" fra Erhversfremme Styrelsen, den kan lånes på de fleste biblioteker :-) den er fyldt med gode råd.. :)