Avatar billede 1nsane Nybegynder
14. juli 2003 - 10:46 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

linux og mysql

hvordan importere jeg en access database over i min mysql database på en linux maskine ???? jeg har webmin til linux.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2003 - 10:56 #1
En af de nemmere måder er at installere MyODBC (ODBC driver til MySQL)
på Windows maskinen, oprette en DSN til din MySQL database og
så bruge MS Access Export funktion til at eksportere til MySQL
via DSN og ODBC.
Avatar billede mfalck Praktikant
14. juli 2003 - 12:56 #2
ellers kan du kigge på http://mysqlfront.sstienemann.de/
Avatar billede mfalck Praktikant
14. juli 2003 - 12:58 #3
det skal lige siges at mysql front kører du på en windows maskine som du forbinder til din mysql-server og access-databasen og så klarer den eksporten.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
15. juli 2003 - 14:29 #4
der findes et pissesmart program til netop det....

http://mdbtools.sourceforge.net/
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juli 2003 - 22:32 #5
1nsane>

Er du kommet videre ?
Avatar billede 1nsane Nybegynder
23. juli 2003 - 07:19 #6
ja sådan lidt