Avatar billede imma Forsker
13. juli 2003 - 21:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

angående tekst og tegn

Hvordan finder man alle mulige græske og underlige runetegn osv. på computeren, jeg ved der er noget med ctrl + tre cifre men er der en liste over disse tegn??

Hilsen Jon
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. juli 2003 - 21:55 #1
Du kan f.eks. ånne word og så skrive med de forskellige skrifttyper for at se hvad du har installeret på din maskine. De meget specielle hedder normalt windings eller webdings eller symbol. prøv disse.
Avatar billede imma Forsker
13. juli 2003 - 21:58 #2
nej det er ikke dem jeg tænker på....
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. juli 2003 - 22:02 #3
Så skal du nok ud på nettet og lede efter forskellige fonte du kan installere, de findes i tusindevis af udgaver, fra runer over Harry potter og ringenes herre til kinisiske tegn og mere.
Avatar billede imma Forsker
13. juli 2003 - 22:07 #4
okay jeg har dog behov for et bestemt græsk tegn
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. juli 2003 - 22:10 #5
Ved du hvad det er for et tegn
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. juli 2003 - 22:11 #6
Her kan du downloade en græsk font

http://www.perseus.tufts.edu/Help/Athenian_Font.html
Avatar billede mto Nybegynder
13. juli 2003 - 23:55 #7
Hvis du har skrifttypen symbol installeret i windows (jeg mener det er en af dem der følger med) så er det de græske tegn.
Avatar billede mto Nybegynder
13. juli 2003 - 23:57 #8
Skal du bruge genvejstasterne kan du finde dem under Indsæt -> Symbol