Avatar billede jacob_hrmf Nybegynder
13. juli 2003 - 12:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Links skal åbnes i nyt vindue som skal have en bestemt størrelse.

Hej alle.

Jeg har en lille, privat, og for almenheden ikke ret interessant hjemmeside: www.hafnia-hof.dk.
På siden er der en sektion m. artikler. Jeg vil gerne have disse artikler til at åbnes i et nyt vindue som jeg bestemmer størrelsen på. -Jeg skal vel have fat i noget helt basalt java til dette formål?

Det er uden tvivl et spørgsmål hvis svar er pinligt enkelt, men altså... Hvad har man eksperter til, hvis ikke for at gøre livet lettere for os ikke-eksperter? :-)

Med tak,
Kh. Jacob.
Avatar billede bad24 Nybegynder
13. juli 2003 - 13:06 #1
Hvis du bruger DreamWeaver MX. Så kan du gøre det der i.
Avatar billede jacob_hrmf Nybegynder
13. juli 2003 - 13:10 #2
Hmm, tak, men dét gør jeg ikke. Det eneste jeg bruger er "ren" HTML som jeg skriver vha. Stones WebWriter.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2003 - 13:14 #3
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2003 - 13:14 #4
var et svar
Avatar billede jacob_hrmf Nybegynder
13. juli 2003 - 13:28 #5
phunkypopcorn jeg har prøvet det
http://www.hafnia-hof.dk/testside.htm

-Men det virker ikke. Jeg fatter ikke hvad jeg gør galt.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2003 - 13:35 #6
det er nok fordi filen hedder julehistorie.htm ikke julehistorie,htm
Avatar billede jacob_hrmf Nybegynder
13. juli 2003 - 13:46 #7
Hehe, ja det skulle man tro. -Men det virker nu stadig ikke.
Avatar billede jacob_hrmf Nybegynder
13. juli 2003 - 14:11 #8
phunkypopcorn, så virker det, via løsningen hos activedeveloper som du leverede. Jeg gjorde dét galt at jeg ikke skrev hele adressen på dét link der skulle åbnes, nemlig:
"http://www.hafnia-hof.dk/artikler/julehistori.htm", men i stedet nøjedes med der relative placering:
"artikler/julehistorie.htm".

Af hjertet tak for det fine link! :-)

Kh. Jacob.
Avatar billede bad24 Nybegynder
13. juli 2003 - 14:31 #9
Du skal nok lige give ham points.
Da han har leveret det rette svar.

med venlig hilsen

// Lars
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2003 - 14:47 #10
hvor lavt af afvise...... vil da gerne ha at vide hvorfor du afviste... det var dig der lavede fejlen, ikk mig
Avatar billede jacob_hrmf Nybegynder
13. juli 2003 - 17:36 #11
phunkypopcorn, undskyld! Jeg ville hellere end gerne give dig point, men aner ikke hvordan. Jeg er ikke vant til at bruge eksperten.dk, og jeg har vist begået en fejl ifb. m. afvisning/accept af svar.
Det var ikke min mening. Dit svar var helt perfekt.

Kh. Jacob.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2003 - 13:23 #12
du ka jo bare oprette et nyt spørgsmål med pointene til mig og så en reference til det her spørgsmål