12. juli 2003 - 20:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Instalation af ME?!

Hej.

Jeg skal til at instalere ME på mine forældres gamle computer og alt skulle være klart - CD-rom-drevet er sat til master og det er den ene harddisk, som er formateret, også!

Jeg sætter ME-CD'en i og tænder computeren - problemet er bare at den i dos siger "NTLDR mangler" - er det fordi computeren er så gammel at den skal bruge en diskette til at installere fra (diskette-drevet lyser nemlæig når den starter)?

JEG MANGLER HJÆLP!!! jeg er temmelig nybegynder, så skær det gerne ud i pap...

Hilsen Esben.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2003 - 20:33 #1
Er cd'en boot able? Og har du sat din BIOS, så den boot fra dit CD-rom driv?
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2003 - 20:34 #2
Du kan også hurtig lave en bootdisk og så bare lige skriv E:\setup.exe
Forudsætter lige at E er dit cd-rom driv
12. juli 2003 - 20:37 #3
Hvordan laver jeg en boot-cd?
12. juli 2003 - 20:38 #4
Hvordan finder jeg ud af om CD'en er boot able og hvordan sætter jeg min bios til at boote fra mit CD-drev?
12. juli 2003 - 20:38 #5
Jeg er vidst nok inde i bios nu.
Avatar billede fromsej Praktikant
12. juli 2003 - 20:41 #6
Find et underpunkt der omhandler bootrækkefølgen, der skal du vælge CDR som first Boot device.
12. juli 2003 - 20:46 #7
Ved godt hvad du snakker om - det der med rækkefølgen af CD-R og Floppy, men jeg kan ikke finde det sted hvor man laver om på rækkefølgen i min egen bios.
12. juli 2003 - 20:50 #8
I bios-hoved menuen er der 12 hoved punkter: Standard CMOS setup, Bios feature setup, chipset features setup, power management setup, PNP/PCI comfiguration, Load setup defaults, intigrated peripheals, supervisor password, user pasword, IDE HDD auto detection, save & exit setup og exit whitout saving.
Avatar billede fromsej Praktikant
12. juli 2003 - 20:52 #9
BIOS feature setup, der er det sikkert det andet punkt.
12. juli 2003 - 21:52 #10
Yepps det virker!
12. juli 2003 - 21:53 #11
SUPER-GODT, TAK.
Avatar billede fromsej Praktikant
12. juli 2003 - 22:05 #12
Velbekomme.*S*