Avatar billede boris Mester
11. juli 2003 - 08:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

sms server

Hvordan kan man bedst og billigst komme til at udsende SMS fra internet?
Findes der en fornuftig udbyder, som har en sådan service til en fornuftig pris?
Eller hvad koster det at få sin egen SMS serveradgang?

Kun absolut stabile løsninger har interesse. Jeg ved, at der findes hjemmesider, som lover de kan, men ikek er pålidelige.

Det skal være nemt og det skal virke hver gang og helst ikke for kostbart.
Avatar billede chapter Nybegynder
11. juli 2003 - 09:08 #1
http://pil.dk/produkter/smsgw/

eller jeg ved at TDC har en stabil løsning uden dog at vide prisen, se evt.

http://www.tdcmobil.dk/portal/erhverv/produkter_services/sms/sms_via_modem_pools_og_internet_gateway/index.jsp

under yderligere oplysninger
Avatar billede boris Mester
11. juli 2003 - 09:58 #2
TDC er vanvittigt dyre. Pil tager ikke telefonen.....
Men måske er Pil det rigtige.
Ellers overvejer vi GSM Modem, hvis det kunne fås til fornuftig pris.
Avatar billede chapter Nybegynder
11. juli 2003 - 10:08 #3
Prøv evt. med
http://www.smsbusiness.dk/
eller også
integrer det med en fast mobiltelefon som connectes direkte til pc'en (Siemens har efter sigende en model som gør dette til en leg)
Avatar billede boris Mester
11. juli 2003 - 12:01 #4
Tak for de gode tips. Hvis du har et link til det aller sidste du skriver, kunne det også være af interesse.
Avatar billede boris Mester
11. juli 2003 - 15:11 #5
smsbusiness virker helt professionel og til en trods alt ikke helt umulig pris.
3000 Kr i oprettelse og 70 Øre per SMS.
Så vi prøver lige den løsning.
Avatar billede locturian Nybegynder
11. juli 2003 - 20:07 #6
Både 1kr (som hos pil.dk) og 70 øre er da vanvittigt dyrt? - Selv fra en alm. mobil koster det jo ned til 15 øre? Nogen der kan fortælle mig hvorfor det skulle kunne betale sig at betale så meget? Er det ment på konkurrencer hvor man betaler xxkr for at deltage, eller? :)
Avatar billede boris Mester
11. juli 2003 - 21:24 #7
Der er ikke tale om konkurrencer og pris for indgående SMS.
Hvis du har et langt bedre alternativ, så skynd dig at fortælle det!
Sammenlign med opkaldsafgiften og prisen for bare en ganske kort mobilsamtale eller prisen for at aflytte mobilsvareren. Det er det, der spares på løsningen, foruden tid.
Jeg ville helst installere et mobilmodem på terminalserveren, men hvordan?
Avatar billede sms4all Nybegynder
02. august 2003 - 22:27 #8
Hej Boris,
Jeg ved ikke om det overhovedet er noget du kan bruge, men www.suresms.dk er en SMS gateway du installere på din egen server (f.eks. terminal). Der er både en brugergrænsefalde til at sende, men du kan også bare sende SMS beskeder fra outlook til SureSMS. Og med Telia Xpress abonnement er det gratis :-)