Avatar billede net-meister Nybegynder
10. juli 2003 - 22:33 Der er 45 kommentarer og
1 løsning

Hash i blodet

Hvis en læge tager en blod prøve, men ikke med det formål at spore hash. f.eks bare hvis man er syg. Vil lægen så alligevel se hashen i blodet?? Eller vil han kun opdage det hvis han kigger efter det?
Avatar billede bredker Nybegynder
10. juli 2003 - 22:39 #1
han vil normalt se den da de tester for flere ting bla. de stoffer der aflejres af hash
Avatar billede phpwiz Nybegynder
10. juli 2003 - 22:40 #2
dont smoke .. ;o) så får du ikke de problemer.. ;o)
Avatar billede net-meister Nybegynder
10. juli 2003 - 22:46 #3
hehe nedtur så... ska til lægen imorn og er ikke ligefrem clean! :(
Avatar billede ferret Nybegynder
10. juli 2003 - 22:48 #4
Det kommer an på hvoffor du skal testes, kan godt være at den test du skal have ikke findes de metabolitter der efterlades af HAsh, men hvis det bare er et sundheds eftersyn findes det snildt.
Avatar billede bredker Nybegynder
10. juli 2003 - 22:49 #5
hvis det ikke ligefrem er en blodprøve som er forlangt af politiet eller en anden som du selv har giver tilladelse til at lægen sender resultatet videre til , så har han tavshedspligt , så han må ikke fortælle det videre til 3 mand
Avatar billede ferret Nybegynder
10. juli 2003 - 22:50 #6
Avatar billede net-meister Nybegynder
10. juli 2003 - 22:53 #7
bredker... Jeg er mindre årig.. gælder det så det med han intet må sige
Avatar billede bredker Nybegynder
10. juli 2003 - 22:54 #8
hvor gammel er du
Avatar billede bredker Nybegynder
10. juli 2003 - 22:58 #9
er ikke helt sikker når du er mindreårig , men vil sige at så burde han så det kan blive stoppet
for at sige det rent ud så burde din far give dig en god gammeldags røvfuld
det er ikke noget at starte på , det viser jo kun at du ikke kan bruge hovedet selv
så det er på tide du lære det
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
10. juli 2003 - 23:01 #10
Har læst Hach sidder i blodet i mange dage!!!
Avatar billede net-meister Nybegynder
10. juli 2003 - 23:03 #11
min far ka da bare prøve... så ville jeg tæve ham med et bat :p

Jeg er 16...
Avatar billede bredker Nybegynder
10. juli 2003 - 23:04 #12
så er du ikke mindreårig mere på det punkt
men du fortjæner stadig den røvfuld , hvis du ikke er klovere
Avatar billede net-meister Nybegynder
10. juli 2003 - 23:25 #13
du fortjener sq oss en røvfuld når du ikke er kloGere! Her... ta en staveplade =)
Avatar billede fromsej Praktikant
10. juli 2003 - 23:35 #14
Bredker>>Du spilder tiden, de fatter ikke at det er dybt åndssvagt, og desuden er det meget længere om at forsvinde fra blodet end alkohol.
Net-meister>>Brug selv en staveplade ( ossE )
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. juli 2003 - 02:08 #15
Fact: Hash kan ikke spores i blodet hvis man ikke har røget det.
(Bare et lille tip)
Avatar billede ferret Nybegynder
11. juli 2003 - 02:19 #16
fromsej - Staveplade selv ;> Også
Avatar billede ferret Nybegynder
11. juli 2003 - 02:25 #17
Avatar billede fbhzone Nybegynder
11. juli 2003 - 03:31 #18
Stoffer er for de svage!
Avatar billede fbhzone Nybegynder
11. juli 2003 - 03:32 #19
Anyway.. spørg netdoktoren..
Avatar billede amplificator Nybegynder
11. juli 2003 - 04:21 #20
Doggy82> Nøj er det rigtigt? :D
Hvis man ikke har røget så er det jo klart at det ikkek an spores, da du intet har? :)
Avatar billede net-meister Nybegynder
11. juli 2003 - 08:05 #21
doggy82
Smart nok... så ska jeg bare drikke guld kakao og æde hash bøf fra nu af... selvom der så går flere timer inden virking :P
Avatar billede -kris- Praktikant
11. juli 2003 - 10:05 #22
Jeg undre mig at jeg jævligt støder på tråde, der omhandler lovbrud - det kan være hash-rygning, ulovlig scooter-kørsel osv. Og folk svarer gladelig og "fordomsfrit" - kommer man derimod til at starte en tråde der "opfordre" til overtrædelser af copyright, selv om det tydelig nok er utilsigtet/uskyldigt så falder folk over én!
Er copyright loven bare den eneste lov der er vigtig for folk herinde? Eller har jeg bare været "uheldig"??

Kris
Avatar billede lrd Nybegynder
11. juli 2003 - 10:11 #23
Kan kun tilslutte med Bredker!
Net-meister du beder og hjælp til tråde og folk svare dig hvorefter du hakker folk ned p.g.a. måden de staver på!!

Tror du ville have godt af at læse denne http://www.usenet.dk/netikette/ og forstår at man behandler andre ordenligt hvis man vil have hjælp herinde!

Bare lige et bøvs herfra :)

Lrd
Avatar billede lrd Nybegynder
11. juli 2003 - 10:19 #24
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=net-meister&option=22

Og tråde tilbage i 2002 *LOL*

Man skal ikke kaste med sten når man selv bor i et glashus! :-)
Sorry kunne ikke lade være.

Lrd
Avatar billede fromsej Praktikant
11. juli 2003 - 10:43 #25
Ferret>>Jeg ved det, men du ser altså ordet osse blive brugt mange steder, så mon ikke det kommer med i næste revision?*LOL*
Avatar billede tobias28 Praktikant
11. juli 2003 - 10:50 #26
Tjaa...så længe han bare får at vide at "det er dumt" er "hjernelamt", lærer han det jo ikke! De fleste har oplevet sjove stunder med hash.....men glemmer bare lige at hashen sætter sig i hjernen LANG tid efter at du har røget det! Din indlæringsevne bliver så ringe (hvis du ryger ind imellem) at du når du er 30 faktisk stadig vil være på "teenage-niveau" i udvikling af hjernen!

Et rigtig godt råd: STOP DET! imens tid er! Du vil fortryde bitterligt når du bliver ældre, at ingen gider at have dig som kæreste eller ven....hvis du altså ikke lige har et par gram!! Sur  og kold verden? Ja det er det dæleme, men du er heldigvis stadig så ung, at du kan stoppe uden varige men.

Håber du tager noget til dig!

Hilsen, (en der har erfaring fra mange misbrugere)
Avatar billede lrd Nybegynder
11. juli 2003 - 12:32 #27
Smukt indlæg som altid Tobias :-)

Jeg havde selv et ret broget ungdom hvor jeg legede med flere forskellige "sager" Jeg endte i en venner kreds hvor "venskabet" ikke var det som det handlede om. Vi hang bare ud sammen og dyrkede vores fælles "lidenskab" i form af hash, ampf o.s.v. hvilket jeg i dag fortryder inderligt!! Når vi sad sammen var der ikke så meget at snakke om andet end de computer spil vi slå tiden ihjel med. Jeg var så totalt heldig at møde to andre venner som fik mig til at indse hvad det igrunden var jeg havde gang i hvilket gjorde jeg vågnede op af de rus jeg havde tåget rundt i ret mange år!

Jeg har idag mistet mange "venner" som jeg virkelig troede var mine pals men har istedet to kanon gode venner som jeg nu hellere vil kalde kammerater!

Husk venner kommer og går men rigtige kammerater bliver forevigt!

Et godt råd: Det er okay at eksperimentere men lad for guds skyld ikke hash tage magten fra jer!!!

Troede heller ikke jeg var afhængi af lortet men jeg blev klogere.

MvH Lrd
Avatar billede spacey Nybegynder
11. juli 2003 - 13:00 #28
Generelt set er i altså fuldstændigt galt på den!
Når lægen tager en blodprøve, og sender den til analyse så bestilles der nogle helt konkrete analyser, fx. CRP-tal, blodprocent, blodsukkerniveau, carbamid-test, eller diverse hormon eller antistof undersøgelser.
Ingen af de ovennævnte vil kunne påvise et tidligere indtag af THC (det aktive stof i cannabis), og derfor vil lægen ikke kunne se at du har røget hash, medmindre han bestiller en analyse som specifikt skal undersøge, om du har røget hash (disse kommer ofte i pakker, således at man bestiller undersøgelse for alkohol+diverse forskellige stoffer på en gang, for bedre at kunne kortlægge et evt. misbrug).

Altså, hvis bare det er en almindelig blodprøve som ikke specifikt skal undersøge om du har røget hash (eller drukket eller taget andre stoffer), så har du ikke noget at være nervøs for (og du kan være helt sikker på at lægen ikke bestiller en særlig analyse, hvis du bare skal undersøges for en eller anden sygdom).

/Jens
Avatar billede tobias28 Praktikant
11. juli 2003 - 13:17 #29
ditto Lrd :-)
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
11. juli 2003 - 13:23 #30
Spacey har ret, men svaret er forkert!

Lægen ser godtnok ikke hashen, men du lyder som om du er på afveje. Røvfulde hjælper ikke, men måske skulle du finde noget bedre at bruge livet til. Det kan være slut i morgen så det er med at nyde det mens man har det, uden at ødelægge fremtiden med stoffer.

hmm jeg tager lige cyklen - endorfiner er sunde, stort set abstinensfri og helt gratis!

Henrik, over and ->
Avatar billede csi Nybegynder
12. juli 2003 - 00:41 #31
"Kære" net_meister hvorfor ryger du i det hele taget og hvor meget ryger du????
De folk jeg kender der ryger gør det enten fordi de er afhængige ellers har de et stort problem med venner, kæreste, forældre, arbejde osv. Du skulle hellere snakke med en psykolog istedet for.

Jeg har selv røget siden jeg var 11 og det kan godt være det er fedt nu men senere i dit liv finder du ud af du har mistet mange sjove oplevelser og har et ry hvor folk omtaler dig som en "hasher" og det er bestemt ikke sjovt.

Tobias28>> Det er rigtigt det du siger, men det skal også siges at på det følelses mæssige plan befinder dig på en 10-15 års nivau resten af livet. Måden du reagerer på over for nye mennesker ligger på et nivau der bedst kan betegnes som barnlig. Min far er gammel "hippie" og røg i 20 år og der kan man hvirkelig se det, han er som en teenager på 50, og ikke på den fede måde.

Men for at svare på dit spørgsmål så er det ligemeget om han gør din læge har tavshedspligt med alt men du skal så være fyldt 15, efter de 15 har hver enkelt "ansvar" for deres eget helbred. Det er kun med livsfarlige sygdomme at dine "nærmeste" skal under rettes og hvis du er over 18 har du selv pligt til at oplyse dine "nærmeste" om din situation.

Og så stop dog forhelvede med det lort det fører ingen steder ;)
Avatar billede tobias28 Praktikant
12. juli 2003 - 01:03 #32
Csi -> godt indlæg! Kender godt det med ens far. Det er sgu ikke fedt! Min tog dog nogle lidt hårdere ting, der desværre endte hans liv. Bare surt! Men sådan noget burde stå som eksempel overfor unge som net_meister.

Problemet er nok i dag, at de unge ikke har noget ordentligt forhold til hinanden. Kærlighed er nærmest yt selvom, at det er det, de allesammen mangler......

hvis bare alle forældre kunne lære deres børn om værdierne her i livet....

Men det er svært for mig, at blamere de unge, da ufattelig mange forældre bruger rusmidler (sprut for det meste) for, at dæmpe deres problemer, og RET mange danskere drikker faktisk for meget. Hvis det er det eksempel de unge skal leve op til, må man sige, at de gør det med glans! De overgår dem endda!

...men det er jo set før, at det skal gå galt før folk lytter....desværre!
Avatar billede tobias28 Praktikant
12. juli 2003 - 01:04 #33
kunne godt være vi skulle starte en "Hvorfor dælen bruger folk rusmidler?"-tråd istedet for at spamme netmeisters indlæg...dog håber jeg vi hjælper lidt!
Avatar billede net-meister Nybegynder
12. juli 2003 - 11:06 #34
at i skriver her får mig ikke til at stoppe... mit spm blev besvaret.. fint!
Avatar billede fromsej Praktikant
12. juli 2003 - 11:48 #35
Hvorfor så ikke tage skridtet fuldt ud, se at få en nål i armen, så kommer vi andre ikke til at forsørge dig i flere år end højst nødvendigt!
Avatar billede tobias28 Praktikant
12. juli 2003 - 12:00 #36
net_meister -> nå desværre....men man kan da håbe, at der er en anden med en større fornuft, der ser dette, og kan drage fordel af det!
Avatar billede net-meister Nybegynder
12. juli 2003 - 17:56 #37
fromsej> du er da lidt en nar! Jeg er imod hårde stoffer... får goe karakterer og ved hvad jeg vil med mit liv... så hold kæft med det lort der!
Avatar billede fromsej Praktikant
12. juli 2003 - 18:04 #38
Vi andre ved så hvordan det som regel ender, så hvem der er en nar her er der ingen tvivl om, men jo før du fatter budskabet jo før stopper du.
Hvis ikke så får jeg desværre ret.
Avatar billede tobias28 Praktikant
13. juli 2003 - 10:19 #39
fromsej med krystalkuglen *LOL*......men det er desværre rigtigt nok!
Avatar billede spacey Nybegynder
13. juli 2003 - 20:15 #40
Til alle jer der moralprædiker: Det er klart at et hashmisbrug er et problem, men at unge mennesker eksperimenterer lidt med hash er ganske naturligt, og langt de fleste er i stand til at prøve det ind imellem, uden at blive hash-o-maner.

Til net-meister: Det er fint at dit spørgsmål blev besvaret, men du accepterede det forkerte svar!
Du har givet points til "bedker", som svarede ukorrekt, men ikke givet nogle points til mig, selvom jeg gav dig det rigtige svar!

/Jens
Avatar billede tobias28 Praktikant
13. juli 2003 - 23:21 #41
spacey -> problemet er jo ikke at de unge bare eksperimenterer....problemet er, at mange simpelthen bruger rusmidler som substitutter for lykken....og så er man dæleme på den!!!

Ps. Er du klar over hvor mange forbrydelser, der er sket hvor folk har røget eller drukket? Der er en grund til, at Hash er ulovligt.....man kan nemlig ikke styre sig...! (selvom lige hash måske ikke er den store synder i dette spil...og dog....det er mange gange "starteren" til noget andet skidt)
Avatar billede net-meister Nybegynder
14. juli 2003 - 16:21 #42
spacey... kender ikke de nye funktioner her på eksperten... ka jeg trækker points tilbage og gi til en anden???
Avatar billede amplificator Nybegynder
14. juli 2003 - 19:04 #43
Net-meister: Nej.
Avatar billede pgm Nybegynder
26. august 2003 - 14:22 #44
Til Alle, det er da godt nok til at brække sig over den gang moral prædiker der kommer, det er selvfølgelig et problem med hash-MIS-brug, men forhelvede drengen her har da ikke, udfra hvad jeg læser, ikke antydet at han har et desideret misbrug, men nærmere at han bare har røget og der er sku stor forskel på misbrug og så brug.

Han er sikkert bare bange, som mange andre unge er, for om lægen vil "sladre" til hans forældre at han har røget hash, ligesom mange unge kan være lidt bange for at deres forældre opdager at de har drukket til en fest etc.

For mig at se skulle hashen legaliseres så man kan undgå mange af dem der ryger videre på vognen til de hårde stoffer. Kan sku godt forstå hvordan man ryger på coke og andet junk, for hvis man ikke er en smule selvsikker, så kan det sku være svært at sige nej til pusheren der lige tilbyder første omgang gratis, og så ryger man hurtigt videre.
Ved at denne konfrontation ikke kommer tror jeg at der er mange som ikke vil komme videre på junk, ligeledes vil det ødelægge en god indtægtskilde for meget af den rocker kriminalitet der eksistere.
Avatar billede tobias28 Praktikant
26. august 2003 - 23:29 #45
jaja bare kig på holland som et "strålende" eksempel eller hvad??? ;-)
Avatar billede bitman Nybegynder
20. september 2012 - 22:24 #46
Du kan være heldig, at sporingstiden for stoffet er kort, så der ikke kan måles - selv efter nogle dage.

Sporingstider for diverse narkotiske stoffer:
http://www.astralis.dk/info.aspx?inf=10