Avatar billede bni Nybegynder
10. juli 2003 - 08:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor virker a-drev ikke

Efter at have flyttet al "indmad" over i et nyt kabinet, virker a-drev ikke længere. WindowsXP finder a-drevet men ved læsning beder systemet om, at der bliver indsat en disk i drev a. Jeg har prøvet at skifte kabler og a-drev.
Er der nogen gode ideer
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. juli 2003 - 08:34 #1
vendt kablet rigtigt?
Avatar billede bni Nybegynder
10. juli 2003 - 08:44 #2
Ja, det kan ikke sidde anderledes pga tapper på kablet
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. juli 2003 - 09:01 #3
lyser diskettet drevet hele tiden? (så er kablet vendt forkert)
starter Windows XP op overhovedet?
har du udskiftet noget hardware?
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juli 2003 - 09:16 #4
det kan ogaså være dit floppydrev der er for gammel, et nyt kan købes for en 100 kr. seddel.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. juli 2003 - 09:22 #5
retaxes =>fra spm'et "Jeg har prøvet at skifte kabler og a-drev."
mit A-drev er fra min først PC, jeg fik den sidst i 96' og mit virker stadig 100% ;o)
Avatar billede peet-49 Novice
10. juli 2003 - 09:23 #6
Hvis flobbykablet har flere stik, er det ikke ligemegt, hvor på kablet, du monterer flobby, da det ene er krydset.
Avatar billede bni Nybegynder
10. juli 2003 - 09:31 #7
Ja, diskettedrevet lyser konstant, ja XP starter og alt andet virker, Ja, jeg har prøvet med et helt nyt drev, nej der er ikke flere stik på kablet. Jeg vil prøve at købe et nyt kabel uden "tapper", så jeg kan vende kablet.
Avatar billede peet-49 Novice
10. juli 2003 - 10:13 #8
Hvis flobby lyser hele tiden, er kablet vendt forkert i een af enderne.
Avatar billede tobias28 Praktikant
10. juli 2003 - 13:16 #9
nemlig! Hvordan ser floppydrevet ud i bunden (på den lange side)?? Kan du se den der runde dims, der kører rundt, eller er det hele pakket ind i kassen? Hvis førstnævnte er tilfældet er det sikkert et for gammelt floppy
Avatar billede daquar Nybegynder
10. juli 2003 - 13:37 #10
Det kan vist næppe betegnes som en hovedregel tobias28.. min erfaringer siger mig at floppydrev fra starten af halvfemserne stadig kan fungere lige så godt, og til tider bedre end nye.. Og mange nye floppyer er uden bundplade..
Avatar billede tobias28 Praktikant
10. juli 2003 - 13:39 #11
har aldrig set nogle nye uden bundplade. Har også afprøvet mange af de gamle i min nye maskine....de duer simpelthen ikke...ved ikke hvorfor"!
Avatar billede tobias28 Praktikant
10. juli 2003 - 13:39 #12
men jeg har jo heller ikke prøvet alle floppydrev i verden....
Avatar billede bni Nybegynder
11. juli 2003 - 10:23 #13
Tak for alle de velmente råd, men intet af det har hjulpet, og nu kan det være ligemeget, for maskinen er nu på vej til Serbien. Så må de klare sig uden a-drev, eller selv finde fejlen. Tak for hjælpen