Avatar billede jenssvensson Nybegynder
09. juli 2003 - 19:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Form.cgi

Jeg har lavet en simpel hjemmeside i publisher med nogle blanketter på også altså en side hvor folk kan skrive deres navn adresse o.s.v. ind i en formular og når de er færdige med det skal de trykke på SEND men så kommer min server med en fejl den mangler et "Form.cgi" er der nogle af jer der ved hvordan jeg laver sådan et så det virker så den sender en e-mail til mig direkte ?
Håber jeg er hvnet i den rigtige gruppe
Avatar billede darth.vader Nybegynder
18. juli 2003 - 14:49 #1
Jeg tror du er havnet i det forkerte forum, det er et CGI spørgsmål ikke et C/C++ spgsml.

Når du trykker send så står der sikkert i din <FORM> tag at du ønsker at aflevere de indstastede data til Form.cgi, form cgi ligger på web serveren og skal kunne modtage de data der er indtastet i formularen, gøre noget ved dem, og vise resultatet eller lave en redirect til en resultat side.

At sende mail afhænger meget af hvilket OS din webserver kører under og hvilket scripting sprog der anvendes ?
Avatar billede jenssvensson Nybegynder
18. juli 2003 - 15:05 #2
det har du fuldstændig ret i det er netop sådan at den ca skriver men jeg undskylder mange gange og prøver at stille samme spørgsmål i den anden gruppe.
jeg vil se om jeg kan lukke denne tråd nu så.
Avatar billede soepro Nybegynder
05. august 2003 - 10:39 #3
Hvad har du skrevet i HTML-formens POST metode ? Normalt tilbyder din  hjemmeside udbyder dig en simpel mail metode i stil med:

<FORM METHOD=POST ACTION="Http://hjem.get2net.dk/cgi/mailform.cgi">

Du kan evt. hoppe på http://hjem.get2net.dk/soepro/html/contact.html for at se hvordan d.o. kan anvendes til at sende mail'en til en fast modtager.

P.S. For at lukke "tråden" skal du acceptere et svar.