Avatar billede mysitesolution Nybegynder
08. juli 2003 - 23:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

DivX på Tv-out virker ikke

Nu har jeg enelig fået konventerede min Simpson dvd film ned på min computer, og så troede jeg jo jeg kunne se den fra computer til tv, men nej :(, når jeg fx åbner den i media player så viser den media playeren men ikke billedet :(, det er divx, jeg ved ikke om det er AVI generelt. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede kenp Novice
08. juli 2003 - 23:42 #1
og du har ellers farve på din fjernsynsskærm så det er kun når du afspiller film!

www.runehansen.dk/E/tvoutoverlay.htm
Avatar billede kenp Novice
08. juli 2003 - 23:43 #2
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
08. juli 2003 - 23:44 #3
hmm... der er sort skærm---
Avatar billede mto Nybegynder
08. juli 2003 - 23:44 #4
Jeg har samme problem med media player, prøv en anden afspiller f.eks bsplayer kan hentes på www.bsplayer.com, den virker for mig.
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
08. juli 2003 - 23:46 #5
nej, det er ikke playeren, det er DivX codec, fx mpeg virker, og det virker heller ikke med fx, winamp og Divx player
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
08. juli 2003 - 23:48 #6
kenp -> det der hjælper da kun hvis man har full screen problemer, det virker heller ikke når det er vindue
Avatar billede mto Nybegynder
08. juli 2003 - 23:49 #7
så vidt jeg husker kan jeg heller ikke få winamp og divx player til at give billed på fjernsynet. kan mediaplayer godt afspille filmen på computerskærmen ?
Avatar billede kenp Novice
08. juli 2003 - 23:49 #8
har du indstalleret det rigtige codec til windows media player så det kan afspille Divx!
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
08. juli 2003 - 23:50 #9
ja, det virker fint på min skærm, også når jeg ser på både tv og skærm
Avatar billede mto Nybegynder
08. juli 2003 - 23:52 #10
Prøv med bsplayer, jeg tror nemlig nok at alle de andre afspillere også drillede mig, men bsplayer virker.
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
08. juli 2003 - 23:53 #11
det tror jeg ikke på, men det er vel et forsøg værd... jeg kan ikke gøre det lige nu fordi jeg har varme problemer i min anden pc
Avatar billede mto Nybegynder
09. juli 2003 - 00:50 #12
Jeg ved godt det lyder ret underligt. Men det er ihvertfald ikke codec det er galt med, for så ville du heller ikke kunne se filmen på computerskærmen.
Har du prøvet at skifte til tv inden du starter filmen op, hvis den så kan  afspille ligger problemet i skiftet mellem skærm og tv.
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2003 - 01:03 #13
Det eneste det handler om her, er at "overlay" ikke er aktiveret på din sekundær skærm (TV)

Har du ATI kort:

Højreklik på dit skrivebord.
Egenskaber -> Indstillinger -> avanceret. Vælg fanbladet "overlay" og hak af i "theater mode"

Har du Nvidia kort:

Højreklik på dit skrivebord
egenskaber -> instillinger -> avanceret -> geforce fanen -> yderligere egenskaber-knappen -> overlaystyringsenheder -> styringsenheder til videospejling