Avatar billede zapster Nybegynder
07. juli 2003 - 13:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem med Citrix installation

Hejsa.
Jeg sider med en Windows 2003 Server og prøver at installere Citrix Metaframe XP (1.8 mener jeg at det er) Men jeg får en sjov fejl ved påbegyndelse af Installation. "The procedure entry point CenterWindowRelativeToParent could not be located in the dynamic link libery SETUPAPI.dll"

Jeg står lidt på bar bund her, nogle der har et forslag til hvad der kan gøres ved dette problem ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. juli 2003 - 13:32 #1
ehm... det er enten Metaframe XP eller 1.8. Det er en ret væsentlig oplysning :)
Avatar billede zapster Nybegynder
07. juli 2003 - 13:34 #2
Ååå.. en lille skrivefejl. Sad med bogen til XP og læste i den samtidig. Det er en 1.8 =)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. juli 2003 - 13:35 #3
Jeg så lige at du ikke er alene:

http://pub106.ezboard.com/fcitrixxperiencefrm2.showMessage?topicID=88.topic

Dog uden nogen løsning.

Det ser ud til Citrixen ganske enkelt ikke KAN arbejde sammen med Terminalserveren i Windows 2003 server. Du må nok vente på et fix fra Citrix.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. juli 2003 - 13:35 #4
Jeg kunne snildt forestille mig, at 1.8 hverken KAN eller vil kunne komme til at køre under 2003 server. Produktet er jo under udfasning, så jeg tror ikke Citrix udvikler nye fixes til det.
Avatar billede zapster Nybegynder
07. juli 2003 - 13:36 #5
øv.. ved du om Citrix XP virker på Microsoft Windows Server 2003? (bare et spårgsmål af ren nysgerrighed)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. juli 2003 - 13:39 #6
Jeg har installeret en XP i et testmiljø. Det gik smertefrit. Jeg har dog ingen erfaringer med om der opstår problemer i drift.
Avatar billede zapster Nybegynder
07. juli 2003 - 13:41 #7
ok - dette er også kun test. Men tak for hjælpen =)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. juli 2003 - 13:49 #8
selvtak :)