Avatar billede mj1988 Nybegynder
06. juli 2003 - 12:07 Der er 20 kommentarer

Min computer vil vergen lukke ned eller gendstarte

Når jeg vil slukke min computer så sker der ingen ting jeg bliver nød til at slukke nede på min computer. så hvad skal jeg gøre for at den kan lukke ned???? Please hjælp mig

Hilsen

michael
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
06. juli 2003 - 12:12 #1
Har du winamp kørende når du vil lukke ned?
Avatar billede fromsej Praktikant
06. juli 2003 - 12:12 #2
Højreklik på skrivebord->Egenskaber-Pauseskærm->Strømforsyning->APM sæt flueben i "Aktiver avanceret strømstyring"
Avatar billede mj1988 Nybegynder
06. juli 2003 - 12:17 #3
svar: nej jeg har ikke winamp
Avatar billede mj1988 Nybegynder
06. juli 2003 - 12:18 #4
Der står ingen steder APM
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
06. juli 2003 - 12:28 #5
Tror han mener, at den slet ikke begynder at lukke ned..
Avatar billede fromsej Praktikant
06. juli 2003 - 12:30 #6
ftp://fromsej.dyndns.dk/
Navn Eksperten
Pass Eksperten
Hent billedet APM.JPG, og se om det er det samme vi taler om.
Hvis du ikke har den funktion skal den slås til i din BIOS.
Avatar billede mj1988 Nybegynder
06. juli 2003 - 12:32 #7
stefan jensen har ret
Avatar billede mj1988 Nybegynder
06. juli 2003 - 12:34 #8
jamen det billede er ikke det samme som jeg har så hvad gør jeg så. jeg går ind i bios og???

ps hvordan går jeg nu ind i bios???
Avatar billede fromsej Praktikant
06. juli 2003 - 12:36 #9
Det problem har jeg også haft et par gange.
Kør en Repair det er det nemmeste.
Du mister godt nok dine opdateringer og servicepacks, samt officeinstallationen kan der gå ged i.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare at den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt men nu er du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

Du kommer ind i BIOS, ved at trykke <Del> når den tæller Ram op, men husk kun at ændre en ting af gangen i BIOS, det kan gå gruelig galt.
Avatar billede kenp Novice
06. juli 2003 - 12:49 #10
du kommer ind i din bios ved at trykke F2 når computeren starter op! (nogle computere er det dog DEL du skal trykke på og nogle andre er det F1)

men det plejer at stå i nederste venstre hjørne af skærmen. du skal ind i din bios under det som hedder power manegment
Avatar billede mj1988 Nybegynder
06. juli 2003 - 12:55 #11
og hvad skal jeg gøre der
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
06. juli 2003 - 12:58 #12
Intet... Bare gør som Fromsej skrev (Kommentar: fromsej
06/07-2003 12:36:12)
Avatar billede mj1988 Nybegynder
06. juli 2003 - 13:18 #13
jeg har været der inde men jeg pillede ikke ved noget fordi jeg ved ikke hvad jeg skal der inde. hvad skal jeg trykke på?? der er alle mulige ting inde i power manegment. Hvad skal jeg pille ved der inde???
Avatar billede fromsej Praktikant
06. juli 2003 - 13:43 #14
Der skal være et punkt der hedder Advanced Power Management, det skal slås til.
Prøv men husk KUN en ændring af gangen, husk at gemme ændringen og genstarte.
Hent lige Aida, og lad hende fortælle om dit bundkort og din BIOS, smid linkene til begge dele herind, så skal jeg nok kigge på det.
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 - info om PC
Avatar billede mj1988 Nybegynder
06. juli 2003 - 14:49 #15
bios: award modular
bundkort: motherboard ecs k7sem
Avatar billede mj1988 Nybegynder
12. juli 2003 - 11:34 #16
jo tak men der gik helt kaos i det. har fået det ordnet en tak for hjælpen alle sammen!!!
Avatar billede fromsej Praktikant
12. juli 2003 - 11:52 #17
Hvordan fik du det ordnet?
Avatar billede mj1988 Nybegynder
29. juli 2003 - 19:29 #18
min far ringede til en computer-nørd og han fik den ordnet!!!!!!!!!!
Avatar billede fromsej Praktikant
29. juli 2003 - 19:37 #19
OK, undskyld vi prøvede.
Avatar billede erax Nybegynder
04. december 2003 - 10:51 #20
Så skriv da lige HVORDAN din far "fik det ordnet" please!