Avatar billede webwally Nybegynder
06. juli 2003 - 01:16 Der er 9 kommentarer

Kan jeg tage min router fra?

hej

jeg har et netværk med 3 computere tilsluttet internettet gennem en switch. men kan jeg pille routeren fra, og så dermed sætte switchen direkte til modem??

vil jeg stadig være i stand til at kunne være online på flere computere af gangen?

mit adsl er tdc med speedstream-router.
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2003 - 01:18 #1
kommer an på om du har nok ip adresser til rådighed.. så det må du heller tjekke ;)
Avatar billede bad24 Nybegynder
06. juli 2003 - 01:23 #2
hvorfor vil du da ikke bruge din router?
Avatar billede webwally Nybegynder
06. juli 2003 - 01:27 #3
det er så jeg kan kommunikere med min xbox fra pc'en.

jeg kan ikke finde mit antal af ip-numrre på tdcs hjemmeside, er der nogen der lige kan hjælpe?
Avatar billede bad24 Nybegynder
06. juli 2003 - 01:29 #4
Det skulle du da også kunne gøre, selvom den
Avatar billede bad24 Nybegynder
06. juli 2003 - 01:29 #5
kører igennem routeren. Mener du kan se hvilke ip adresser. Routeren har udsendt til klienterne. på http://192.168.1.1
Avatar billede tumben Novice
06. juli 2003 - 10:23 #6
hhm har du både router OG switch...????...er der ikke indbygget switch i routeren......du kan kun sæte switchen direkte til modemet hvis du har 3 dynamiske IPadresser..og det er ikke særligt sandsynligt...når du jo har router....fra tdc
Avatar billede trashmus Nybegynder
09. juli 2003 - 14:31 #7
I den lille speedstream router er der ikke plads til mere end 1 RJ-45 stik så derfor skal man også bruge switch.
webwally har nok ikke mere end en IPadresse
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2003 - 18:37 #8
Hvis du ikke har fast IP, så har du 2 IP adresser. SÅ du vil kan kunne have 2 computer på nettet på samme tid... Ved at pille routeren fra, så får du internet IP adresser og du skal ændre på dine LAN indstillinger, hvis du vil være istand til at kunne hente og sende filer via dit LAN.
Avatar billede izzap Nybegynder
18. juli 2003 - 19:23 #9
Jeg tror det er en PPPoE-linie du har, så der er jo kun én IP-adresse, så måske det ikke er det nemmeste og koble udenom routeren