Avatar billede deadmeat2k Nybegynder
05. juli 2003 - 18:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Overhedet Ti4200?

Jeg har lige fået en ny PC, P4 2,8 GHz med 800 FSB, og har overført mit "gamle" grafikkort, et Winfast Ti4200 til den. Grafikkortet fungerede uden problemer i min gamle maskine, men efter det røg over i den nye, er mine grafiktunge spil (Generals, Raven Shield eg.), begyndt at crashe med jævne mellemrum.
Jeg forsøge den klassiske med en bordblæser ind fra siden af kainettet, og det stabiliserede straks spillene.

Mit spørgsmål er nu: Er det fordi min nye PC arbejder så hurtigt, at grafikkortet overheder, og hvad kan jeg i så fald gøre ved det?
Avatar billede sprutnik Nybegynder
05. juli 2003 - 18:19 #1
Det er sikkert fordi der ikke er nok ventilation i dit ny kabinet. Jeg har har selv haft det samme problem, og der var løsningen også en ekstra blæser, til at blæse på køleren.
Avatar billede sprutnik Nybegynder
05. juli 2003 - 18:20 #2
til at blæse på køleren<-vrøvl;)  til at blæse på grafikkortet
Avatar billede tobias28 Praktikant
05. juli 2003 - 21:16 #3
tror det samme som sprutnik, men mener den bedste løsning ville være, at købe en blæser til kabinettet (papst) fra www.studiedata.dk køb en 120 mm på meget lavt støjniveau....det bliver du glad for!
Avatar billede deadmeat2k Nybegynder
05. juli 2003 - 21:54 #4
vi taler om en rimelig ekstrem overhedning, jeg har allerede flere blæsere i kabinettet. Jeg har desuden lige oplevet at computeren crashede imens den fik køling fra bordventilatoren, der kørte på fuld knald. Kølelegemet på kortet var næsten så varmt at man ikke kunne holde på det. Spørgsmålet er om jeg kan lave en modificering på selve kortet måske?
Avatar billede deadmeat2k Nybegynder
06. juli 2003 - 13:25 #5
anyone?
Avatar billede proxie Nybegynder
06. juli 2003 - 14:38 #6
Jeg har ikke samme problem... Men næsten samme kort...
1. Hvis dit kabinets luftflow er ok så
2. Skift køler på dit GF4! til f.eks ThermalTake

Orginale kølere er helt skod på mange GF4
Jeg har skiftet min og der er ingen problem...
Den gamle har jeg så lagt op på en glasplade med lidt kølepasta..
og du drømmer ikke hvor skræv den var!
Avatar billede deadmeat2k Nybegynder
07. juli 2003 - 00:42 #7
lyder rigtigt godt! hvis du lige kan fortælle mig hvilken køler du har skiftet ud til og meget gerne også hvor du har købt de, så er pointene  dine :)
Avatar billede proxie Nybegynder
07. juli 2003 - 07:23 #8
Hej igen... (hvad hulen er alle de point for noget?? Er ny her!)

Jeg købte Crystal Orb, chipset cooler, fra ThermalTake til 99,- ved www.shg.dk
Kig under hardware-> kølere-> og blad til Køler - Grafikkort

mvh. Proxie
Avatar billede proxie Nybegynder
07. juli 2003 - 07:24 #9
Forresten: har selv lige skiftet til den nye p4 fsb800... Den tager høns! *G*
Avatar billede deadmeat2k Nybegynder
08. juli 2003 - 10:19 #10
Den er vanvittig hurtig :) Pointene kan du selv bruge til at "købe" hjælp herinde. Tak for hjælpen, pointene er dine.