Avatar billede m-alo Nybegynder
05. juli 2003 - 07:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Query til søgning

Nybegynder søger hjælp!
Jeg har følgende query:

SELECT anmeldelse, kunstner, spillested, event, date_format(dato, '%d.%m.%Y') AS datoen from koncertanmeldelser WHERE kunstner LIKE '%$search%' OR WHERE anmeldelse LIKE '%search%' OR WHERE spillested LIKE '%search%' OR WHERE datoen LIKE '%search%' OR WHERE event LIKE '%search%'

Men resultatet bliver ikke som jeg havde forventet (den returnerer faktisk ikke noget).
Når jeg angiver $search som f.eks. 'bac' burde min query resultere i at posten: 'Back To Back' bliver fundet, eller hvad?
Det er sikkert noget jeg mangler, eller har lavet forkert, men jeg kan ikke lige gennemskue hvad?
Avatar billede ahv Nybegynder
05. juli 2003 - 07:34 #1
SELECT anmeldelse, kunstner, spillested, event, date_format(dato, '%d.%m.%Y') AS datoen from koncertanmeldelser WHERE kunstner LIKE '%$search%' OR anmeldelse LIKE '%search%' OR spillested LIKE '%search%' OR datoen LIKE '%search%' OR event LIKE '%search%'
Avatar billede razersedge Nybegynder
05. juli 2003 - 07:38 #2
lille deltalje, i mangler begge nogle $-tegn foran search variablerne.
Avatar billede m-alo Nybegynder
05. juli 2003 - 07:42 #3
Hmmm... Selvom jeg fjerner de åbenbart overflødige WHERE, så der kun er den første tilbage som i dit svar, så resulterer min søgning stadig ikke i det ønskede resultat... Måske er det et helt andet sted min fejl ligger...
Avatar billede m-alo Nybegynder
05. juli 2003 - 07:45 #4
Og selvom jeg nu har tilføjet de manglende $ returnerer den stadig ikke det ønskede...
Avatar billede ahv Nybegynder
05. juli 2003 - 07:47 #5
Er du sikker på $search indeholder noget? Prøv at udskrive det til skærmen lige før du laver din query.
Avatar billede m-alo Nybegynder
05. juli 2003 - 07:52 #6
Damn... Du har ret!
$search er tom!
hvordan overfører jeg så $search-strengen fra min søgeform til siden som skal vise resultaterne?
Avatar billede m-alo Nybegynder
05. juli 2003 - 07:59 #7
Min søgeform ser sådan ud nu:
<?
echo "<div align=\"center\"><form action=\"$PHP_SELF?page=search\" method=\"post\" name=\"searchform\"><input name=\"search\" type=\"text\" size=\"20\" maxlength=\"100\"><input name=\"Submit\" type=\"submit\" value=\"S&oslash;g\"></form></div>";
?>
Avatar billede m-alo Nybegynder
05. juli 2003 - 08:06 #8
ahv>> Du får lige points for dit svar, og så flytter jeg det sidste spørgsmål et mere passende sted hen... c",)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. juli 2003 - 10:19 #9
$search=$_POST['search'];