Avatar billede themighty Nybegynder
04. juli 2003 - 12:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Avi fil til anden fil

Nu har jeg efter lang tids søgen opgivet at finde et svar på de ting jeg har brug for.
Har søgt og søgt herinde på eksperten med det resultat at jeg nu bare er endnu mere forvirret.

Mit spørgsmål er:

Jeg har en avi fil liggende som jeg ikke kan se. Derfor vil jeg gerne lave den om til at jeg kan se den på min computer men også gerne på min playstation hvis det kan lade sig gøre.

Hvor finder jeg et program der kan lave avi filen om til en jeg kan se på computeren?

Da jeg er totalt forvirret vil jeg gerne have et idiot sikret svar :-)

Så jeg håber en af jer derude kan hjælpe mig.
Avatar billede fromsej Praktikant
04. juli 2003 - 12:41 #1
Bare følg vejledningen her, så kan du.*S*
http://www.dvdrhelp.com/tmpgenc.htm
Avatar billede hcm Nybegynder
04. juli 2003 - 12:45 #2
Jeg havde samme problem, som blev løst ved at installere DivX codec. Kan findes her: http://www.divx.com/divx/

Derefter kan det ses i windows media player.
For at kunne se den på playstation (2 formoder jeg) skal den brændes som en VCD. Hvordan kan du se på Fromsejs link...
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2003 - 12:53 #3
Det er helt sikkert fordi du mangler det rigtig codec.
Prøv at hente Gspot: http://www.divx-digest.com/software/gspot.html

Indlæs din .avi fil i programmet, og det vil fortælle dig hvilke codec du skal bruge. Vend evt. tilbage hvis ikke du selv kan finde codec'et på nettet :o)
Avatar billede claus_jac Nybegynder
04. juli 2003 - 13:54 #4
Hvis du skal se det på både PC og PS2 så er der kun 1 format der virker ordentligt! og det er MPEG2, en større omgang og kan gøres med en række programmer, blandt andet tmpgenc og nero, men først og fremmest skal du have fundet det Codec (Encode / Decode) som skal bruges til at fremvise filmen på pc ellers er du lige vidt! og efter al sandsynlighed er der tale om DIVX eller et lidt mere eksperimentelt format ved navn XVID.

Håber det hjælper

Claus
Avatar billede xodeus Novice
04. juli 2003 - 13:55 #5
Avatar billede themighty Nybegynder
04. juli 2003 - 14:08 #6
Jeg plejer at se mine film filer i Power DVD.
Er det samme fremgangsmåde jeg skal bruge som overstående for at se dem i Power DvD Player?
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2003 - 14:11 #7
themighty >> Når først du har fundet det codec der skal bruges, kan du afspille din film i hvilken som helst player....
Avatar billede themighty Nybegynder
04. juli 2003 - 14:27 #8
Hmm er det lige meget hvilken en jeg vælger på DivX altså pro free eller den alm DivX?
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2003 - 14:49 #9
Du skal vælge denne: DivX: http://download.divx.com/divx/DivX505Bundle.exe
Pro udgaven koster $$$$$
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2003 - 08:17 #10
oO(hvordan mon det går her)
Avatar billede blueon Nybegynder
26. juli 2003 - 12:50 #11
du kan prøve at convert avi file med dr.divx den kan somtider gøre avi file
bedre end de vare da de bliv lavet

http://www.divx.com/divx/drdivx/
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2003 - 15:46 #12
blueon >> Du kan aldrig lave en film bedre end originalen...
Avatar billede themighty Nybegynder
26. juli 2003 - 23:03 #13
Hmm kan ikke få det til at virke. Men prøver videre.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2004 - 11:02 #14
Hvad er det du ikke kan finde ud af ? Hvis du kommer med lidt mere info, kunne det jo være vi kunne hjælpe... :o)