Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2003 - 22:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Logge På Hinandens PC'ere?

Jeg og en kammerat sidder til LAN party og vi vil dele lidt filer mellem vore PC'ere (Såsom SpilTraners) men når vi prøver at komme ind på \\<PCNavn>\<Drev>$ vil XP kun logge på som gæst, men vi vil på som administrator, nogen ider?
Avatar billede kenp Novice
03. juli 2003 - 23:01 #1
så skal i oprettes hos hinandens computere så i er administrator ellers kan i ikke.

Alternativt kan i give jeres gæstekonto administrator rettigheder!
Avatar billede divine Nybegynder
03. juli 2003 - 23:49 #2
Hvis det er fordi den automatisk logger på som gæst, så prøv at give gæste-brugeren en adgangskode, så skulle i kunne skrive administrator som brugernavn og den adgangskode i nu har til administrator som adgangskode.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2003 - 01:46 #3
kenp --> Hvor gør du det henne?

divine --> Hvor pokker laver du adgangskode på Gæstekontoen? Incl. når vi aktiverer den kommer der en fejlmeddelse!
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2003 - 08:30 #4
det gør du under bruger konti!

eller denne vej højreklik på denne computer ->administer ->systemværktøjer ->lokalebrugere og grupper.
Avatar billede divine Nybegynder
04. juli 2003 - 11:28 #5
Ja derinde...
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2003 - 13:20 #6
Jeg har prøvet at sætte password på Gæstekontoen, men lortet virker stadig ikke! :'(
Avatar billede divine Nybegynder
04. juli 2003 - 13:58 #7
hvad sker der nu når du prøver at gå over på den anden computer...
Avatar billede divine Nybegynder
04. juli 2003 - 14:08 #8
Nu tror jeg jeg ved hvad der er galt. Du skrev at i prøver at logge ind på \\<PCNavn>\<Drev>$ (fx \\kasper\d$). Prøv at dele fx et af dine drev, ved at gå ind i denne computer og højreklikke og vælge "Deling og sikkerhed...", hvis ikke det er der, hvilket det burde, så skriv lige igen. Derinde skal du så ned i den nederste "rubrik" (Netværksdeling og sikkerhed) og dele drevet. Der kan du også vælge om folk må ændre (slette, flytte, omdøbe) filer på drevet eller ikke. Du kan også vælge hvad drevet skal hedde (det som skal efter \\pc-navn\).

Hvis du har problemer eller ikke lige forstår hvad jeg har skrevet, kan du skrive her igen, eller kontakte mig på ICQ, hvis du skulle have det. ICQ: 157544875
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2003 - 14:39 #9
Har prøvet det her til morgen.
Avatar billede divine Nybegynder
04. juli 2003 - 15:42 #10
og det virkede ikke eller hvad ?
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2003 - 19:46 #11
Nej, det er røvragende ireterende!