Avatar billede volstrup Nybegynder
07. december 2000 - 17:35 Der er 15 kommentarer

Mangler driver til USB på Abit BP6 board...

Hej,

jeg mangler en driver til min USB port på mit Abit BP6 board, til Windows 2000. Hvor pokker kan jeg finde den?
Jeg har prøvet at kigge på deres side, men kan ikke finde den derinde.

mvh Jacob Volstrup
Avatar billede cstern Nybegynder
07. december 2000 - 17:41 #1
Der er ikke nogen driver - det er en del af Windows. Det du måske skal se efter er om USB er aktiveret i BIOSen.
Avatar billede volstrup Nybegynder
07. december 2000 - 17:54 #2
USB porten ER aktiveret i min bios... I device Manager har jeg en \'Intel 82371AB/EB PCI to USB Universal Host Controller\', som bliver vist uden driver...

mvh Jacob Volstrup
Avatar billede cstern Nybegynder
07. december 2000 - 18:01 #3
så er det vel i orden?
Hvis ikke kan du prøve at installere Intels INF update som ligger på driver CDen til bundkortet.
Avatar billede cstern Nybegynder
07. december 2000 - 18:02 #4
forresten - det er vist ikke nødvendigt at installere denne inf update under w2k - jeg tænkte et øjeblik på win98.
Her du chekket om USB porten virker?
Avatar billede volstrup Nybegynder
07. december 2000 - 18:25 #5
Hvordan pokker skal jeg kunne tjekke det, når windows ikke kan benytte enheden, eftersom driveren ikke er korrekt installeret?
Desuden har jeg ikke cd\'en...

mvh Jacob Volstrup
Avatar billede msmows Nybegynder
08. december 2000 - 11:51 #6
Husk at assigne en irq til usb i bios, det er ikke nok at aktivere usb. Eftersom BP6 (lækkert kort) bruger et BX-chipset er de nødvendige drivere integreret i win2000/win98/winme.
Avatar billede volstrup Nybegynder
09. december 2000 - 18:27 #7
Jamen så ved jeg godt nok ikke hvad der er galt, for irq til USB er skam aktiveret i BIOS!
Problemet er driveren! Jeg har brug for at finde den korrekte driver...

mvh Jacob Volstrup
Avatar billede apollo69 Nybegynder
09. december 2000 - 18:42 #8
Ikke fordi det har noget med spørgsmålet at gøre, men et godt link du måske kan bruge til noget: http://fps3d.com/articles/BP6/
Avatar billede apollo69 Nybegynder
09. december 2000 - 18:49 #9
Avatar billede msmows Nybegynder
09. december 2000 - 22:15 #10
volstrup - driver, det må altså være til en specifik perifer enhed du mener, der skal IKKE installeres driver for at aktivere usb, se CSTERNS svar
Avatar billede volstrup Nybegynder
10. december 2000 - 07:06 #11
Jeg får følgende besked i device manager:

Your computer\'s system firmware does not include enough information to properly configure and use this device.  To use this device, contact your computer manufacturer to obtain a firmware or BIOS update. (Code 35)

Click Troubleshooter to start the troubleshooter for this device.

mvh Jacob Volstrup
Avatar billede msmows Nybegynder
10. december 2000 - 16:50 #12
Hvilken biosversion har du? Kig eventuelt på http://bp6.gamesquad.net/ her findes der drivere, biosopdateringer og meget andet godt til bp6-brugere
Avatar billede volstrup Nybegynder
10. december 2000 - 21:13 #13
tidligere har jeg fulgt den vejledning, som findes på siden, mht. installation af Windows 2000. Der hentede jeg bla. en BIOS opdatering, så jeg tror ikke at det er der problemet findes!

mvh Jacob Volstrup
Avatar billede apollo69 Nybegynder
18. marts 2001 - 10:59 #14
Er det ved at være lukketid?
Avatar billede volstrup Nybegynder
22. marts 2001 - 11:16 #15
Hvis msmows laver et nyt svar, faar han sine point, da det faktisk loeste mit problem, efter et stykke tids eksperimenteren!

Beklager, men jeg havde faktisk glemt dette spoergsmaal!

mvh Jacob Volstrup