Avatar billede martinpaulsen Nybegynder
03. juli 2003 - 19:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvor købes kondensator?

Hejsa!

Jeg har en 15" tft-fladskærm som ikke funger mere. Det er en daewin. Jeg har skilt den ad og har fundet et komponent der ser ret meget ud som om det er brændt af! Jeg tror det er en keramisk kondensator. Der kan ihvertfald ses et billede af den her:
http://www.cygnal.co.kr/KA78R33.pdf
komponentet er lavet af producenten "Fairchild" og har seriekoden, produktnavn eller hvad med kalder det "KA78R33".

Såå nu kommer spørgsmålet!  Hvor kan jeg købe, lige nøjagtig, dette komponent i danmark. Det skal kunne sendes hertil hvor jeg bor (esbjerg) og det skal helst ikke være en ".com" adresse jeg skal ind og købe det på... altså helst en dansk butik eller webshop..

Hvis du er der har meget forstand på sådan noget ved du evt. så hvor et tilsvarende produkt kan købes? altså med samme specifikationer osv..

Mvh Martin Paulsen
Avatar billede ztyxx Nybegynder
03. juli 2003 - 19:40 #1
mon ikke en elektronikbiks kan hjælpe dig
Avatar billede martinpaulsen Nybegynder
03. juli 2003 - 19:52 #2
tjooo.. men jeg vil gerne have det bestilt over nettet :)
udover det første spørgsmål, er der så nogen der ved hvor der ligger en elektronikbiks i esbjerg?

Mvh Martin
Avatar billede s_kjaer Praktikant
03. juli 2003 - 20:03 #3
Martinpaulsen>> Den dims du mener der er brændt af, er det billedet øverst til højre ? Med min begrænsede elektronikviden vil jeg mene at det mest ligner en tansistor og ikke en kondensator, da der også står at den regulerer strømmen. Er jeg helt galt på den ?
Avatar billede martinpaulsen Nybegynder
03. juli 2003 - 20:18 #4
Hey
Jow det er det nok så *GG* Jeg kan ikke huske hvad de hedder :/  Havde elektronik på 1 år på HTX, men har da glemt det meste af det igen..
Avatar billede s_kjaer Praktikant
03. juli 2003 - 20:26 #5
He He fandt den på den .com side, dog er minimum kvantum på 50 stk. http://www1.future-active.com/Comergent/en/US/adirect/future?cmd=supplierLink&Company=FAIRCHILD&PartNumber=KA78R33TU
Fandt også en elektronikside med links til danske butikker. Har dog ikke undersøgt om de har dimsen. http://www.linksiden.dk/el-guide.htm
Til sidst fandt jeg en side med forhandlere i DK http://www.fairchildsemi.com/cf_dyn/sales_contacts/europe/denmark.html
De kan nok oplyse hvad der findes i Esbjerg.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. juli 2003 - 20:40 #6
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. juli 2003 - 00:08 #7
hvis det er komponenten øverst til højre så er det en spændingsregulator.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. juli 2003 - 00:13 #8
Det er ikke helt en transistor, men tæt på ;o)
Hvis du er 100% sikker på at det er den kan du roligt bruge den på billedet, det er ellers sjældent at de brænder af, til sammenligning kan jeg sige at er sidder en hel del af dem i en Power Supply Unit, 5Volt - -5 Volt, 12 Volt, -12 Volt og de brænder meget sjældent af hvis spændingerne ellers ligger inden for grænseværdierne, tilmed er de kortslutningssikret, så der skal meget til at brænde dem af.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. juli 2003 - 00:16 #9
Fandt du en løsning?

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. juli 2003 - 10:23 #10
Kan du ikke lukke spørgsmålet?

/per
Avatar billede s_kjaer Praktikant
26. juli 2003 - 17:14 #11
feedback eller luk...
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. august 2003 - 10:34 #12
hvad har du fundet ud af?