Avatar billede checkmeout Nybegynder
02. juli 2003 - 13:22 Der er 13 kommentarer

Få nyt netkort til at virke.

Jeg har lige sat nyt netkort i min pc (ikke den her, men min gamle stationære). Nu ved jeg bare ikke hvad jeg skal gøre for at få det til at virke, så jeg kan komme på nettet!
Jeg har tidligere haft modem og når jeg vil på nettet kommer den gammelkendte dialogbox frem med "opret forbindelse", men hvordan skal jeg ændre det til LAN-forbindelse eller hvad det hedder når man har bredbånd?
Jeg har Windows 2000.
Avatar billede jpvj Nybegynder
02. juli 2003 - 13:28 #1
Det gør du i IE under Funktioner->Indstillinger->Forbindelser.

Nu har du ikke skrevet hvilket abb. du har, men du har formodentlig fået en vejledning fra din ISP. Følg den og du burde være kørende!

Mvh JP
Avatar billede geforce3 Praktikant
02. juli 2003 - 13:28 #2
Har du fået det installeret?
Funktioner -> Internet indstillinger -> Forbindelse -> Indstil -> Opret forbindelse til internettet -> Oprette mauelt -> Opret ved hjælp af forbindelse der altid er online.
Det er godtnok til XP, mener det er noget af det samme med 2000, bortset fra den spørger om proxy undervejs. Hak der indstil automatisk af
Avatar billede checkmeout Nybegynder
02. juli 2003 - 13:47 #3
Nope, det virker stadig ikke!!! Den vejledning jeg har fået fra min udbyder gælder kun til 98 eller XP, og det er ikke helt som 2000..... I øvrigt det er et lokalt netværk tror jeg nok, det er hele Islands Brygge (Kbh) der har fået bryggenet..... Ændrer det noget?
Har du fået det installeret?
Jeg er med så langt i forhold til geforce3:
Funktioner -> Internet indstillinger -> Forbindelse -> Indstil -> Opret forbindelse til internettet -> Oprette mauelt -> ...... og så knækker filmen.... Der står ikke noget om en forbindelse der altid er online.Jeg har til gengæld flg muligheder:
* Jeg har forbindelse til Internettet via en telefonlinie og et modem
eller
* Jeg har forbindelse til Internettet via et lokaltnetværk

Her vælger jeg selvfølgelig det sidste og så vælger jeg automatisk registrering af proxyserver. Bagefter spørger den til emailkonto og der takker jeg nej.

Alt sammen skønt, men det virker bare ikke..... der er ingen forbindelse!
Avatar billede grunken Nybegynder
02. juli 2003 - 14:38 #4
checkmeout>

du ku evt. sende en mail til support@bryggenet.dk (selv i blandt suppoterne)

chancen for at der er en af os der selv har windows 2000 er stor!

men giver dig lige en kort checkliste!

1. fjern din opkald via modem forbindelse (gøres under "kontrolpanel" -
  "nætværks- og opkaldsforbindelser")
2. tilføj det hele som der står under windows 98 opsætning!
  altså hop ind under egenskaber for netværk, og egenskaber for tcp/ip
  og tilføj selv tingene der!
Avatar billede checkmeout Nybegynder
02. juli 2003 - 15:16 #5
> grunken, jeg troede I holdt sommerferie!!!! Nå men nu får du lige spørgsmål 1 og 2 her:
1) Der er 2 grønne lamper bag på mit netkort, hvornår skal de lyse? Umiddelbart ser det ikke ud til at de lyser nogen af dem selvom jeg er ret sikker på at kortet er korrekt sat i! Kan der være fejl på mit netkort?
2) Jeg har ikke noget ikon for "Andre Computere" på mit skrivebord, så bare at finde dialogboxen "Netværk" får mig til at gå i stå i forhold til windows 98 opsætningen!
Hvor meget skal du have for at komme forbi og ordne min net-forbindelse? Jeg gider ikke bruge mere tid på det.....
Avatar billede grunken Nybegynder
02. juli 2003 - 16:11 #6
>Checkmeout

gi en kop kaffe ;D

der er et hul i morgen eftermiddag, hvis det er!

men du kan altid skrive til mig på nick@grunken.dk

og svarende

1. dit netkort linker overhovedet ikke, er det et krydset kabel du bruger ?
2. lyder som om at vi lige skulle kigge på driveropsætningen
Avatar billede smikkel Nybegynder
02. juli 2003 - 16:27 #7
Avatar billede checkmeout Nybegynder
02. juli 2003 - 16:29 #8
Tak smikkel, men det er bredbånd og ikke modem....
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juli 2003 - 16:54 #9
Nu lyder det til at grunken er den rigtige til at hjælpe, men vi kan jo altid lige checke det basale.
Klik start | kør, skriv cmd og tryk enter.
Her skriver du
ipconfig
og trykker enter.
Kig på ipaddressen. Hvis den er anderledes end 169.254.?.? er du godt på vej for så har du fået en ipaddresse.
prøv så kommandoerne:
ping 130.57.4.27
og
ping www.novell.com

Hvis du får svar fra begge "ping's" er netværket iorden og der er hul til internettet.
Prøv så i IE at gå ind i:
Funktioner->Indstillinger->Forbindelser->Lan indstillinger og fjern alle markeringer herinde.

Se så om den kan komme på.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juli 2003 - 16:55 #10
I
Funktioner->Indstillinger->Forbindelser
Skal du forresten sætte kryds i "Ring aldrig op til...."
Det glemte jeg lige.
Avatar billede checkmeout Nybegynder
02. juli 2003 - 18:04 #11
tonnybrandt >> Når jeg har skrevet ipconfig skriver den:
"Windows 2000 IP-konfiguration"
hvad betyder det? At kortet ikke er installeret???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juli 2003 - 19:07 #12
Ja, det vil det typisk betyde.
Prøv at gå ind i enhedhåndteringen og se efter om der mon ikke mangler en driver til netkortet.
Højreklik denne computer | vølg administrer, i næste billede vælg enhedshåndtering.
Avatar billede checkmeout Nybegynder
03. juli 2003 - 11:16 #13
Jeg har nu haft fat på supporten hos Sandberg og deres konklusion var at der er fejl på kortet. Så nu tager jeg afsted til forhandleren og så hører I fra mig, når jeg kommer tilbage....