Avatar billede itfc1962 Nybegynder
01. juli 2003 - 23:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af tabel

Så sidder man her som nybegynder for gud ved hvilken gang og fedter med noget som ikke virker. Jeg har fundet det perfekte message board til min hjemmeside, men opsætningen af min database i SQL driller plus at jeg er usikker på nogle ting.

Dette er hvad vi har med at gøre:

CREATE TABLE board (
  id integer NOT NULL auto_increment,
  parent integer DEFAULT '0',
  thread integer DEFAULT '0',
  name tinytext,
  email tinytext,
  subject tinytext,
  message text,
  date timestamp,
  ip char(15),
  PRIMARY KEY (ID)
);

Jeg opretter en database (board), og i denne database opretter jeg så en tabel med 9 rækker, korrekt? Nu kommer jeg så lidt i tvivl, for hvad betyder DEFAULT '0' (står ud for parent og thread)?? Som det sidste sætter jeg 'x' i "primær" ud for id, korrekt???

Jeg har desuden lige set at IDG kommer med en bog om PHP, Apache og MySQL på 450 til september, det ku' være man skulle have fat i den.
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
01. juli 2003 - 23:25 #1
Ved de kolonner du skriver DEFAULT '0' bliver defaultværdien '0' dvs. hvis felterne f.eks. udelades i en INSERT sætning bliver de sat til '0'.

Og at id skal være primærnøgle er også helt korrekt.
Avatar billede jinxit Nybegynder
01. juli 2003 - 23:26 #2
Du opretter en tabel board i en database...

Default '0' betyder hvad der står... hvis du ikke angiver værdien når du indsætter en ny række i tabellen sættes dette felt til 0.

..."Som det sidste sætter jeg 'x' i "primær" ud for id, korrekt???"

Hvad mener du med det????
Avatar billede itfc1962 Nybegynder
01. juli 2003 - 23:51 #3
Jeg har ikke helt fat i det med DEFAULT endnu, for i hvilken kolonne skal jeg skrive dette? Eller skal jeg blot skrive 0 i en kolonne, i så fald hvilken en??
Avatar billede itfc1962 Nybegynder
02. juli 2003 - 00:02 #4
Jeg takker for hjælpen, jeg fandt selv ud af det med DEFAULT kommandoen der sættes til '0'.