Avatar billede djarny Nybegynder
01. juli 2003 - 20:32 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Problemer med ny harddisk efter fdisk

Jeg har lige fået en brandny ibm harddisk, dugfrisk fra fabrikken, da den anden jeg havde, desværre havde nogle få problemer med at virke. Jeg har så f-disken den, som jeg har hørt jeg skal, efter bedste evne, og formatteret den. Men når jeg går ind i den, melder den:

E:\ is not accessible.
The parameter is incorrect.

Og det forstår jeg så ikke
Hvad kan problemet være?
Avatar billede LaBaKo Nybegynder
01. juli 2003 - 20:35 #1
Har du en anden Harddisk i computeren ?
Måske en der er installeret windows på, med NTFS systemet på ?

Hvis dette er tilfældet vil fdisk / dos ikke genkende dine drev, og de vil derfor ikke få nogen drevbogstaver tildelt. Så din nye hdd kan muligvis hedde c: ?
Avatar billede redhat9user Nybegynder
01. juli 2003 - 20:38 #2
Hvilke andre diske sidder der i maskinen? Der skal være 2 andre diske i eller en disk med 2 partitioner for at den nye kommer til at hedde e:

Umiddelbart vil den hedde c:
Avatar billede fromsej Praktikant
01. juli 2003 - 20:39 #3
Det er en slavedisk du har sat går jeg ud fra?
Hvilket styresystem har du på maskinen?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
01. juli 2003 - 20:43 #4
husk at "formatere"...ellers virker den ikke O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
01. juli 2003 - 20:43 #5
dooh..det havde du gjort..sorry
Avatar billede geforce3 Praktikant
01. juli 2003 - 20:45 #6
Læste lige et andet spørgmsål her på E. Det hjalp at lowlevel formatere den
Avatar billede bartfreak Nybegynder
01. juli 2003 - 20:54 #7
http://www.hardwareonline.dk/downloads.asp?kategori=Harddisk%20Utils
her er der 2 downloads der vil hjælpe dig med din hd.
Brug dem hvis du vil være sikker på den ikke er defekt,den kører i rigtig hastighed m.m..
Avatar billede djarny Nybegynder
01. juli 2003 - 20:57 #8
Jeg har en harddisk i forvejen, med win2000 på. Den kører fat32. Desuden har jeg sat korrekte jumpersettings.

I windows, får den nye disk tildelt E: (cdromdrevet har D:), og hvis jeg prøver at formattere den i dos, melder den også fejl. I windows kan jeg godt lave format, men til allersidst melder den at den ikke kunne formatteres.
Kunne det være noget med min mangelfulde viden om FDISK? Jeg har kun oprettet en primær dos partition, så også noget med extended og logical...?
Avatar billede geforce3 Praktikant
01. juli 2003 - 20:59 #9
Højreklik på denne computer -> Administrer -> lager -> diskhåndtering -> Højreklik på ledig plads, vælg "ny partion" el. lign. Og så guider den dig igennem. Husk at markere "formater" udndervejs:)

Så skal du bare højreklikke på det drev der er E: eller hvad "problem" hd'en hedder og vælge Slet partion. Bagefter følger du ovenstående
Avatar billede fromsej Praktikant
01. juli 2003 - 21:01 #10
Hvordan har du Fdisket, fra en bootdiskette?
Prøv at højreklikke på "Denne computer" vælg Administrer vælg diskhåndtering, så burde du kunne se og formatere disken den vej.
Avatar billede fromsej Praktikant
01. juli 2003 - 21:01 #11
Geforce3>>IGEN!!!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
01. juli 2003 - 21:02 #12
hvor stor er den ?
Jeg havde et problem da jeg lavede et raid,strip. den var for stor til at blive formateret, efter jeg delte den op, var der ingen problemer.
http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&mid=1&id=247
her er en go´ guide til f-disk..O)
Avatar billede geforce3 Praktikant
01. juli 2003 - 21:02 #13
Arhh det er da ved at være længe siden, siden sidst:o)
Avatar billede djarny Nybegynder
01. juli 2003 - 21:27 #14
Yihhaaaaa... det virkede, tak for hjælpen allesammen, men det var geforce3's guide der gjorde udslaget... Det var satme tiltrængt med en ny hd.. :)
Avatar billede geforce3 Praktikant
01. juli 2003 - 21:31 #15
Lyder bare underligt du ikke kunne med fdisk..;)
Avatar billede fromsej Praktikant
01. juli 2003 - 21:34 #16
Umiddelbart vil jeg tro at du har glemt at aktivere partitionen i Fdisk, siden det ikke virkede, men der er flere fælder i Fdisk, hvis man ikke er vant til at bruge det.