Avatar billede sinus-c Nybegynder
01. juli 2003 - 13:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

($Reservations) til XML via Agent

Hej

Jeg er igang med at lave en Agent som kan eksporterer ressource reservationer til XML.

---> KODE

Sub Initialize

    Dim Session As New NotesSession
    Dim Database As NotesDatabase
    Dim View As NotesView
    Dim Doc As NotesDocument
    Dim Agent As NotesAgent
    Dim XML As String
    Dim FileName As String

    Set Agent = Session.CurrentAgent
    Set Database = Session.CurrentDatabase
    Set View = Database.GetView("($Reservations)")
    Set Doc = View.GetFirstDocument

    XML = |<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" standalone="no"?>|
    XML = XML & Chr$(13) & Chr$(10) & "<Reservations>" & Chr$(13) & Chr$(10)

    Do Until Doc Is Nothing

        XML = XML & "<Reservation>"  & Chr$(13) & Chr$(10)

        XML = XML & "<UNID>" & Cstr(Doc.GetItemValue("UNID")(0)) & "</UNID>" & Chr$(13) & Chr$(10)
        XML = XML & "<ResourceName>" & Cstr(Doc.GetItemValue("ResourceName")(0)) & "</ResourceName>" & Chr$(13) & Chr$(10)
        XML = XML & "<ReservedBy>" & Cstr(Doc.GetItemValue("ReservedBy")(0)) & "</ReservedBy>" & Chr$(13) & Chr$(10)
        XML = XML & "<ReservationTimes>" & Cstr(Doc.GetItemValue("ReservationTimes")(0)) & "</ReservationTimes>" & Chr$(13) & Chr$(10)
        XML = XML & "<ReservationStartDateTime>" & Cstr(Doc.GetItemValue("Reservation Start Date/Time")(0)) & "</ReservationStartDateTime>" & Chr$(13) & Chr$(10)

        XML = XML & "</Reservation>"  & Chr$(13) & Chr$(10)

        Set Doc = View.GetNextDocument(Doc)

    Loop

    XML = XML & "</Reservations>"

    FileName=    "c:\ModulexSync\xml\" & Left(Database.FileName,Len(Database.FileName)-4) & ".xml"

    fileNum% = Freefile()
    Open FileName For Output As fileNum%
    Write #fileNum%, XML
    Close fileNum%

End Sub

<--- KODE SLUT

Det virker også NÆSTEN! Problemet er at den ikke finder mine dokumenter. Den gemmer filen, men den indeholder ikke nogen "<Reservation></Reservation>", og jeg må gå ud fra at det er fordi at Doc er Nothing.

Det kan jeg bare ikke forstå, da jeg har reserveret ressourcer i min database. Og jeg har endda godkendt mine "Bookings" i kalenderen, så reserveringerne skulle være godkendt.

Nogen gode foreslag?
På forhånd tak.
Avatar billede roenving Novice
01. juli 2003 - 16:22 #1
For at efterprøve din teori, kunne du jo (bare til test ,-) prøve at sætte
Until Doc Is Nothing
ned på Loop

-- hvis dit document virkelig er nothing skal du jo nok få en fejlmeddelelse, og så må du kigge efter, om dine reservationer findes for den bruger, som prøver at lure i dokumenterne via scriptet ...

hth
jes
Avatar billede lars_resulture Nybegynder
06. juli 2003 - 21:13 #2
Humm...

Jeg plejer at bruge "While Not Doc is Nothing" istedet for "Do Until Doc Is Nothing".
Men det burde give samme resultat, såå...
Prøv at tjekke om ($Reservations) view'et nu også indeholder dokumenter...
Avatar billede sinus-c Nybegynder
06. juli 2003 - 22:33 #3
jeg har selv fundet en løsning :) det viste sig at reservationerne ikke var til stede som jeg troede. :)