Avatar billede themightygugi Nybegynder
29. juni 2003 - 22:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Meget STØJ - på lydkortet

Jeg har en baggrundsstøj der er ved at drive mig til vanvid på mit lydkort..jeg har prøvet 3 forskellige højttalere... og 3 forskellige ledninger...

jeg har prøvet at sætte et andet i og det virkede ikke .. jeg har taget blæseren fra .. heller ikke noget held...

jeg har taget grafikkortet ud og sat et andet i, og det hjalp heller ikke ...

så det eneste jeg næsten kan se at der er tilbage er strømforsyningen eller bundkortet... og eftersom at der er tale om en støj der kun er der når strømmen er tændt gætter jeg på at den er der...

computeren er HELT ny og jeg er ved at blive Pænt frustreret ... er det nogen der kan Hjælpe mig!!!
Avatar billede fromsej Praktikant
29. juni 2003 - 22:37 #1
Har du selv samlet den?
Det tyder på der mangler en stelforbindelse.
Avatar billede geforce3 Praktikant
29. juni 2003 - 22:39 #2
Ja synes jeg også. Kan det ikke hjælpe med jord i kablet?:)
Avatar billede fromsej Praktikant
29. juni 2003 - 22:54 #3
En jordforbindelse er altid en god ting.
Prøv at vende stikproppen til PCén om i stikkontakten.
(Grin bare, det kan hjælpe)
Avatar billede real_icebear Nybegynder
30. juni 2003 - 20:29 #4
Som fromsej siger prøv at vender power stikket til pcen eller højtaler sættet.

Forklaringen er at hvis apperaterne ikke får fasen ind ens kan det skabe en spændings forskel på en 100 volt hvilket kan få det til at brumme.

Det er selvfølgelig ikke altid at det kan lade sig gøre og fjerne støjen på denne måde.
Avatar billede spt Nybegynder
02. juli 2003 - 02:58 #5
jeg havde problemet med støj da jeg havde en rigtig bambusstrømforsyning, der satte jeg en ledning fast i kabinettet og så over i min radiator, det fjernede støjen.

Jeg har nu købt en thermaltake psu og nu er problemet væk.
Avatar billede fromsej Praktikant
02. juli 2003 - 07:19 #6
Spt>>hvilket kan medføre, hvis du ikke har HFIafbryder på din installation, at der ved et uheld kan komme spænding på alle radiatorer, da du ikke kan regne med at deres "jordforbindelse" er god nok til at springe sikringen.
Avatar billede spt Nybegynder
04. juli 2003 - 04:30 #7
ja ja slap lige af fromsej der er jo ingen der siger at det skal være en permanent løsning.

FÅR DU I ØVRIGT STØD NÅR DU RØRER VED DIT KABINET!!!!

Man skal fuske der hvor der fuskes kan.... :)
Avatar billede fromsej Praktikant
04. juli 2003 - 11:12 #8
Spt>>Jeg tager det skam ganske roligt, jeg oplyser bare om risikoen ved din løsning, det er selvfølgelig i grelle tilfælde at den slags kan ske, men hjemmefuskede Elinstallationer er altså årsag til mange brande og dødsulykker i hjemmene.
Hvis der f.eks falder en stelledning af i din PSU, og den ryger over på en strømførende del, så har du balladen, hvis der ikke er HFI afbryder, er det kun sikringen der beskytter installationen, hvis dit varmeanlæg ikke er jordforbundet, eller jordforbindelsen ikke er god nok, så har du ulykken.
Der er altså årsager til at vi har en Stærkstrømsbekendtgørelse, som folk har pligt til at efterleve, og at undskyldningen "Det vidste jeg ikke" ikke er god nok i en eventuel retssag.
Avatar billede spt Nybegynder
04. juli 2003 - 22:33 #9
ja ja jeg bøjer mig.

så mit råd er nu:
Tag en teltpløk sæt en kobberledning til den og sæt den ned i jorden. Den anden ende af ledningen skal sættes til kabinettet.

husk at bære tykke gummihandsker under installationen
Avatar billede fromsej Praktikant
04. juli 2003 - 22:38 #10
Du behøves ikke at bruge gummihandsker når du slår pløkken i, medmindre du er lige så klodset som Spt, så du åbenbart risikerer at slå dig over fingrene.*G*
Avatar billede themightygugi Nybegynder
05. juli 2003 - 10:17 #11
Hehe... tak begge to. Nu må jeg vist hellere se at få lukket diskutionen inden en af jer slår den anden ihjel verbalt *g*...

Men hvorend alt er, så har jeg fundet ud af at det er jord der er problemet, og jeg vil løse det ved få trukket jord til min arbejdsstation, da der allerede er jord i lejligheden...

Men det har været interessant ;) - tak!
Avatar billede fromsej Praktikant
05. juli 2003 - 11:03 #12
Velbekomme, og vi begraver stridsøksen.*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
23. juli 2003 - 16:07 #13
Tak for point.
Fik du lavet en jord?