Avatar billede christian840 Nybegynder
27. juni 2003 - 11:37 Der er 6 kommentarer

Hvorfor er min computer pludselig blevet så langsom?

Hej....

Jeg har pludseligt fået et meget irriterende problem med min ellers tilfredsstillende computer. Den er blevet meget langsom.

Opsætningen er følgende:
AM XP 2000
512 MB DDR-RAM
60 GB HDD, fordelt på tre partitioner af ca. 20 GB, med hhv. 45%, 24% og 31% ledig plads.
Nvidia GeForce 2 Grafikkort, 64 MB VRAM
Win XP Pro

Pludseligt er den blevet ekstrem langsom i startup, jeg kan ikke længere lave DivX film, Bufferen løber tør når jeg brænder, og hvis jeg fx åbner et program, mens der kører en mp3, så hakker lyden i winamp.... Har selv på fornemmelsen, at det kan have noget med den virtuelle hukommelse at gøre, men har lavet tricket med at nulstille den, defragmentere den og sætte den op igen uden held...

Er der nogen der har nogen forslag?

Det er temmelig belastende....
Avatar billede Morten Olesen Nybegynder
27. juni 2003 - 11:41 #1
Har du prøvet at trykke ctrl + alt + delete og se efter hvilken 'proces' der æder din copmuterkraft?
Avatar billede nuller Nybegynder
27. juni 2003 - 11:54 #2
kan være en virus..
Avatar billede morten_leth Nybegynder
27. juni 2003 - 11:55 #3
der må være noget der køre i baggrunden og tager alle dine cpu kræfter mm. prøv at hent adaware og spybot..... og se hvad de finder...
http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=adaware&tg=dl-2001
http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=spybot&tg=dl-2001
og så vend tilbage med om det har hjulpet...
Avatar billede hcm Nybegynder
27. juni 2003 - 11:59 #4
Hvad med antivirus? Har du lige installeret et nyt program til det?
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juni 2003 - 13:15 #5
Avatar billede christian840 Nybegynder
27. juni 2003 - 14:30 #6
Til Moohykler: Der står at "Aktiv systemproces" bruger 98 under CPU, men CPU-bruget er kun på 2%, når kun Outlook og IE kører.

Til Morten Leth:
Har installeret begge programmer og fjernet nogle ting. Forsøgte at lave DivX film, 1st pass - ok, men 2nd pass går den helt kold på, sidefilen bliver bl.a. helt fyldt op og den begynder at hakke og fryse i korte øjeblikke.

Til HCM: Har ikke installeret nye antivirusprogrammer for nyligt. Har i lange tider kørt med Norton Antivirus.