Avatar billede dougheffernan Nybegynder
26. juni 2003 - 10:09 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvor hurtig er den?

Jeg har bestilt en 512Kbit forbindelse (fra Tele2), men hvor hurtig er sådan en forbindelse? Omregnet til KB svarer det til 64KB/s., og det afhænger jo af afstanden til terminalen, men jeg HAR da hørt om enkelte som har haft en HØJERE hastighed!
Avatar billede riversen Nybegynder
26. juni 2003 - 10:15 #1
du skal nok regne med ca. 55KB/sec. Der er bl.a. noget overhead som tager toppen af hastigheden
Avatar billede angam Nybegynder
26. juni 2003 - 10:16 #2
Jeg har nu ikke hørt om nogen med _højere_ hastighed??
Men du skal ikke regne med 64Kb/s - der bruges bits til fejlkontrol osv - den effektive overførsel vil max være 56Kb/s.
Avatar billede biermeister Nybegynder
26. juni 2003 - 10:17 #3
Altså folk der siger de har en højere hastighed har med garanti en forbindelse der er sat forkert op fra centralens side. Normalt med en 512Kbit xDSL forbindelse kan der opnås reélle maks hastigheder på 60-61KB/s, men på papiret burde 64KB/s være muligt, da man som standard skal dividere bit med 8 for at få det lavet om til Byte.
Så 60KB/s på en 512Kbit burde være tænkeligt :)
Avatar billede xyborx Nybegynder
26. juni 2003 - 10:19 #4
Hmm.. Når jeg wget'er (downloader) noget via min 512/512kbit forbindelse, så er det ikke unormalt at jeg ligger stabilt på 64-67kbyte/s.. Jeg er måske bare heldig? :)
Avatar billede chalde Seniormester
26. juni 2003 - 10:44 #5
Jeg har tdc 512/128 og download ligger på ca 54-56 kb/s.
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
27. juni 2003 - 11:28 #6
Ked af at høre det ikke kan køre ved 64KB, men what the heck, aprox. 55 er også i orden, til sammenligning med mit nuværende ISDN (ca. 7.2-7.3KB/s)
Takker for svarene