Avatar billede falkenberg1979 Nybegynder
26. juni 2003 - 00:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

At "bladre" i et Flash website

Håber jeg kan forklare det her, så alle kan forstå det!

Jeg laver tit hjemmesider (på hobby-plan) i Flash MX og har tit tænkt over, hvordan et sådan Flash webiste bygges op, så man kan bladre fra side til side, ved hjælp af browserens navigations pile.

Tit er hele Flash websitet i én film med sit eget menu navigations system. Derfor kan man ikke bladre frem og tilbage. Så kommer man bare til en tredje webside, som man var inde på før flash websitet...

Eks.
Jeg er inde på www.tv2.dk og går derefter ind på et flash website og klikker på menu knappen "produkter", som jo så bringer mig videre i falsh websitet. Hvis jeg så klikker på tilbage-knappen i browseren, så kommer jeg tilbage til www.tv2.dk istedet for startsiden i flash websitet!

Kan det virkelig passe, at man skal bruge scriptet "get URL" hvor man så fx har lavet menu punktet "produkter" i en anden flashfilm og lagt det i et andet HTML dokument, som jo så hentes, når man klikker på "produkter". Så skal man jo lave en flash film for hvert menu punkt, og ligge dem i hvert sit HTML dokument!!!???

Hvilke muligheder har man?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. juni 2003 - 07:59 #1
Du kan ikke gøre mere med en flashfilm end udvikleren tillader i menu navigationssystemet.
Men der findes mange eksempler på dårlig navigation på internettet.

Du kan højreklikke på filmen, så får du nogle andre muligheder.

/per
Avatar billede oersted Novice
26. juni 2003 - 11:04 #2
du har foruden den mulighed dus elv nævner også Named anchors. prøv at kigge her :
http://www.eksperten.dk/spm/ 209317
Avatar billede falkenberg1979 Nybegynder
20. juli 2003 - 19:37 #3
jeg trækker spørgsmålet tilbage.