Avatar billede krabsen Nybegynder
23. juni 2003 - 20:51 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Computeren genstarter på forskellige tidspunkter

Hvorfor genstarter computeren på forskellige tidspunkter? Den genstarter f.eks. midt i windows update eller f.eks. under opstart af internet explorer. Det er en PII 266 med 3.8GB HD og 128 MB ram. Den kører Win98SE som er opdateret med windows update. Jeg har prøvet at skifte ram, IDE-kabel, HD og netkort.
Avatar billede bredker Nybegynder
23. juni 2003 - 20:53 #1
det lyder som om der mangler noget
prøv at instalere win igen (du kan bare gøre det oveni den du har ,så beholder den opsætningen
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2003 - 20:57 #2
Får du blå skærm?
Fryser musen fast?

Hvis ja, kig på denne vejledning:
http://webguider.dk/artikel.asp?artikel=SPfryserwin98.asp
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. juni 2003 - 20:58 #3
har du prøvet at virus-scanne..
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
Du kan osse lige checke om den skal renses.
Prøv osse at checke msconfig.exe i kør, og check om der er noget du ikke skal bruge.
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2003 - 21:01 #4
Ups denne vejledning sorry:
http://webguider.dk/vxdfiks.asp
Avatar billede krabsen Nybegynder
23. juni 2003 - 21:01 #5
Jeg har installeret WIN flere gange.
Somme tider fryser den - andre gange genstarter den bare.
Det er ikke virus - det er en helt ren WIN-install.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. juni 2003 - 21:21 #6
Tror egentlig at schulze har lidt ret, selom dårlig guide..*G*.
Tag netkortet ud og sæt det i efter installetionen.
De vxd filer er en bitch, det bedste er at indsætte dem manuelt (og ha en back up), til når du installere dit netkort igen.
Avatar billede krabsen Nybegynder
24. juni 2003 - 19:50 #7
Tak for de hurtige svar, men jeg har stadig problemer. Jeg har lige lavet en ny install af WIN98 - uden netkort i. Umiddelbart herefter frøs computeren under installering af Office 2000.
Hvad kan det så være?
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 19:51 #8
Prøvede du mit vxd fiks?
Avatar billede krabsen Nybegynder
24. juni 2003 - 20:00 #9
Ja - jeg prøvede vxd-fixet først, men det virkede desværre ikke - ellers en rigtig god beskrivelse. Du skriver til sidst, at det måske er en dårlig CPU - kan det være tilfældet?
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 20:05 #10
Tja, eller defekte ram.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. juni 2003 - 20:06 #11
du kan sætte de vxd filer i manuelt..bare kopier dem fra cdén (win98 cd)
system mappen i windows..er det system32 mappen..??
hvis du har en oversigt over hvilke det drejer sig om..
MSNP32.DLL
CDFS.VXD
DFS.VXD
VNETSUP.VXD
VREDIR.VXD

det er de filer der buggede mig, efter jeg indsatte dem manuelt var der ingenproblem..:O)
Avatar billede krabsen Nybegynder
24. juni 2003 - 20:13 #12
Det er ikke defekte ram, da jeg har prøvet med en anden ramklods (der virker). Det med vxd-filerne - er det kun med hensyn til netkort eller generelt?
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 20:25 #13
Det er et generelt problem med de vxd filer.
Avatar billede krabsen Nybegynder
24. juni 2003 - 20:33 #14
Jamen så er der jo håb endnu. Er det SYSTEM-mappen eller SYSTEM32-mappen filerne skal i - da jeg prøvede brugte jeg SYSTEM-mappen og VMM32-mappen.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 20:45 #15
system og vmm32 mapperne.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. juni 2003 - 20:51 #16
de fylder ikke så meget ...prøv begge..:O)
Avatar billede krabsen Nybegynder
24. juni 2003 - 21:37 #17
Jeg prøver!!!!