Avatar billede dcdc Nybegynder
21. juni 2003 - 13:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

XP og DOS program (Pascal)

Når jeg kører Pascal-programmer på min windows XP sker det med 50 linier istedet for 25 !!
Dødirriterende for det betyder at programmerne kun vises på øverste halve skærm.
Det er vist svært at ændre selv om det synes let...
(Det virker ikke med 'egenskaber', win95-mode...)

Hjælp....
DC
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juni 2003 - 13:51 #1
Når du kører programmet burde du kunne sætte linie antallet ved at højre klikke msdos ikonen i venstre øverste hjørne, vælge properties, layout og sætte windows size til 25.
Avatar billede dcdc Nybegynder
21. juni 2003 - 14:36 #2
Hvad er det for et msdos ikon du mener??
Inde i Pascal kan der vælges mellem 25 og 40 linier, men 25 ER valgt. (Under programmeringen vises også kun 25 linier - problemet er når programmet køres!)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juni 2003 - 14:39 #3
I det vindue som programmet kører i, er der et ikon oppe i venstre øverste hjørne udfor den blå linie. Normalt er det et dos ikon, hvis man ikke selv har valgt en anden ikon. Højreklikker man på den kan man vælge en masse parametre at skrue på.
Avatar billede dcdc Nybegynder
21. juni 2003 - 14:55 #4
JA-JA-JA!!!
Det var løsningen!
Problemet er at man først skal sige programmet skal åbne i et vindue for at man kan se den dumme dosikon - derefter kan man regulere og til sidst sige fuld skærm.
TAK!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juni 2003 - 14:56 #5
Velbekomme og takker for point :-)
Avatar billede soda Nybegynder
22. juni 2003 - 14:11 #6
Du kan også blot skrive "mode con lines=25" så bliver den også 25 linjer. Du kan ellers bruge 43 og 50 som værdi. Ander værdier bør være mulige, men 25,43,50 er dem man kunne bruge i et ægte dosvindue.