Avatar billede billy99 Nybegynder
20. juni 2003 - 16:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Formatering af hardisk hvordan gør jeg?

Jeg skal formatere min hardisk, skal jeg bare formatere den eller er der noget jeg skal være opmærksom på først?
jeg har hørt om nogle der formaterede den og computeren kom aldrig til at fungere optimalt igen....
Avatar billede ducks Nybegynder
20. juni 2003 - 16:58 #1
Du skal tage backup. Hvilket OS har du tænkt dig at installere?
Avatar billede ebe Praktikant
20. juni 2003 - 21:22 #2
Det med at den ikke fungerer optimalt igen, må være en skrøne.
1. Tag backup af de data som du skal bruge igen, så som postfiler, adressekartotek, dokumenter, drivere som du ikke har på cd eller diskette og sørg for at du kan gendanne din internetforbindelse.
2. Formater disken.
3. Boot computeren fra en startdiskette eller Cd, og installer de nye operativsystem.
4. Installer alle drivere
5. kopier dine data tilbage.
Avatar billede billy99 Nybegynder
21. juni 2003 - 17:43 #3
det kan godt være at det lyder dumt, men da jeg købte den indstallerede jeg xp. men der havde jeg jo ingen diskete eller cd til at boot(e) den med. hvad gør jeg så. jeg vil indstalere XP igen.
Avatar billede ebe Praktikant
21. juni 2003 - 18:57 #4
Man plejer enten at få en recovery-cd eller en xp cd med. Recovery-cd en kopierer som regel bare et image på hard-disken, hvorved alle data går tabt, men du til gengæld får alle nødvendige drivere installeret. Begge Cd-ere er bootable. Du skal sætte cd som første boot-device i bios, så burde det egentligt køre....
Avatar billede billy99 Nybegynder
22. juni 2003 - 18:54 #5
Noget andet er, gør jeg bare ligsom med en diskete eller skal det gøres på en anden måde. ok jeg har jo xp cden det er nok?