Avatar billede danhans Nybegynder
20. juni 2003 - 14:49 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hvor mange spiller kan 2mbit trække?

Hejsa - jeg skal holde LAN nu til sommer og vi bliver ca. 10 gutter fra hele danmark. Så det er ret vigtigt vi har en forbindelse der kan trække alle os. I øjeblikket har jeg en 2mbit / 512 opload linie og så ville jeg høre om nogen vidste om den linie kan trække 10 spillere i f.eks. CS og stadig ha en fornuftig ping ?!
Avatar billede amplificator Nybegynder
20. juni 2003 - 14:52 #1
LAN.. Så er det jo for den sags skyld ligemeget hvilken internet forbindelse i bruger bare at i har et internt netværk mellem jer.

Men hvis det er over internettet så vil en upload på 512 som du har kunne række til.. 7-8 spillere med en ping på under 100 - Der over og pings stiger.
Avatar billede danhans Nybegynder
20. juni 2003 - 14:55 #2
hvor vigtig er oploaden? hvis vi skal spille over inet ?
Avatar billede danhans Nybegynder
20. juni 2003 - 14:59 #3
upload even ;)
Avatar billede amplificator Nybegynder
20. juni 2003 - 15:01 #4
Uploaden siger alt.. 512 rækker som det jeg har skrevet overstående - Det er lige emget om du så har 2 mbit i download fart.. Når du er server e rdet din upload som skal bruges.
Avatar billede danhans Nybegynder
20. juni 2003 - 15:02 #5
Jeg mener nemlig vi har spillet 6 fra en 200 (og et eller andet) med 128 upload med fornuftig ping og jeg fatter ikke folk siger 2mbit kun kan trække 7-8 styks :|
Avatar billede danhans Nybegynder
20. juni 2003 - 15:03 #6
vi regner ikke med at skal være server -> har en server i sverige til fri afbenyttelse dvs. vi skal kun spille spille spille og spille på den server
Avatar billede amplificator Nybegynder
20. juni 2003 - 15:05 #7
..
512 i upload rækker til de 8 spillere.. Sådan er det.
Avatar billede bizty Nybegynder
20. juni 2003 - 15:08 #8
Hvis serveren står i sverige og i sidder på et LAN i dk, så må de jo være jeres Downstream som er den vigtige og med en 2048/512 vil jeg tro det kan række til en 16-18 spillere, men i burde nok stadig overveje at sætte jeres egen server op som I kunne forbinde direkte til netværkets backbone.
Avatar billede danhans Nybegynder
20. juni 2003 - 15:09 #9
teledanmark kan ikke gå højere end det :| -> sucky, men så må vi vel bare sidder over :( thx for den hurtige reply amplificator ( thumbs up ) kh DanHans
Avatar billede xyborx Nybegynder
20. juni 2003 - 15:10 #10
Da jeg i sin tid havde en CS server på min 512/512 kbit forbindelse kunne den nemt trække 8 spillere. 10-12 stykker var ikke helt umuligt, men så røg pingsne desværre lidt for højt op.
Avatar billede danhans Nybegynder
20. juni 2003 - 15:18 #11
men som Bitzy siger så kan vi åbenbart spille 16-18 spillere hvis vi ikke selv er servere. Det håber jeg så er sandt :)
Avatar billede asmodeus Nybegynder
20. juni 2003 - 16:40 #12
Jeg har kørt CS med 8 gutter på inet med ping under 70 med en 384/256 forbindelse. Så du skal nok ikke være bekymret når du har 2000/512

mvh/
Asmodeus
Avatar billede amplificator Nybegynder
20. juni 2003 - 16:54 #13
Asmodeus: Det er direkte umuligt medmindre man sidder på LAN sammen.
Avatar billede amplificator Nybegynder
20. juni 2003 - 16:54 #14
-Eller var du ikke server?