Avatar billede garmin-user Nybegynder
20. juni 2003 - 00:01 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

problemer med profil i w2000 dk

vi kører win2000 dk med sp3 og alle ms sikkerheds update fra ms update.

vi har det problem at man kan slukke maskinen om aftenen når den så tændes næste morgen kan man risikere at den har tabt det profil man afsluttede i men ikke altid periodisk.

så logger vi ind med profilet administrator og pw (tomt profil) og logger af igen og logger på med det rigtige profil og så kører alting igen .

hvordan slipper man for at w2000 taber profilen periodisk som den gør ??
Avatar billede garmin-user Nybegynder
20. juni 2003 - 00:03 #1
glemte lige og nævne at når man afslutter w2000 så kan der gå op til 1min før den slukker men andre gange få sekunder hvad skyldes dette ??
Avatar billede garmin-user Nybegynder
20. juni 2003 - 00:05 #2
og en disk der kører fat32 kan den konverteres til ntfs ?
Avatar billede jklausen Juniormester
20. juni 2003 - 00:13 #3
Ja du kan godt konvertere til ntfs. F.eks. med partition magic.
Avatar billede serverservice Praktikant
20. juni 2003 - 00:18 #4
du konverterer til ntfs i windows med kommandoen i run:
convert c: /fs:ntfs
hvis drevet er c:
Avatar billede serverservice Praktikant
20. juni 2003 - 00:20 #5
Hvordan ser du at den har "tabt profilet" - hvad mener du?
Avatar billede garmin-user Nybegynder
20. juni 2003 - 09:28 #6
så starter den op i et profil hvor alle mine mapper på skrivebordet så mangler ,outlook er ikke aktiveret,iexplorer er ikke aktiveret til og køre på netværk osv

når drev c: konverteres så sletter den ikke noget på disken vel ?
Avatar billede serverservice Praktikant
20. juni 2003 - 11:44 #7
jamen hvis du skriver brugernavn og password, kommer det så ikke frem igen?
N.b. Dine profiler ligger i "documents and settings". Prøv at se hvilke profiler du har der-
medmindre i kører med roaming profiles, gør i det?
Avatar billede serverservice Praktikant
20. juni 2003 - 12:01 #8
Du skal huske at indstille den til at bruge ctrl+alt+del ved logon det gør du i "users ans passwords" i kontrolpanel
Avatar billede garmin-user Nybegynder
20. juni 2003 - 12:36 #9
vedr sikker start med ctrl-alt-del har jeg lige aktiveret det under brugere/logon så det er på plads nu

kører ikke med roaming profiles,standard instalation

under profiler har vi flg :

administrator
all users

default user

jm som er den der bruges når der logges på maskinen det er dette profil der smutter engang imellem så skal der logges på med den der hedder administrator
Avatar billede serverservice Praktikant
20. juni 2003 - 12:39 #10
Jamen er den bruger så oprettet under computeradmin - brugere? Der skal være en JM profil i "documents & settings"
Avatar billede garmin-user Nybegynder
20. juni 2003 - 12:50 #11
jm profil er inde under dokumenst & settings og den har admin rettigheder
Avatar billede serverservice Praktikant
20. juni 2003 - 15:46 #12
Hvis der stadig er fejl må det være en systemfejl i AD. Du skal omdøbe den gamle Jm bruger og oprette en ny JM bruger.
Så kopierer du vigtige mapper over fra "documents & settings", outlook, desktop , og favorites, my documents, application data-microsoft.