Avatar billede feldt Nybegynder
19. juni 2003 - 19:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Log af submit

Hej.

Jeg er interesseret i at få logget input fra forms i min logfil, men jeg kan ikke finde et tag i dokumentationen (http://httpd.apache.org/docs-2.0/mod/mod_log_config.html) som kan finde den. Data ligger i HTTP pakken efter Cookie headeren, men jeg kan ikke få fat i det.

Eksempel fra HTTP pakken:

Cookie: PHPSESSID=ec96bb33be514268fbcbafbc9fa05ac7....inputa=123&inputb=321%submit=Test

Jeg kan gå få fat i PHPSESSID, men ikke i inputa og inputb. Hvordan viser jeg disse i logfilen?

/feldt
Avatar billede sukos Juniormester
20. juni 2003 - 16:17 #1
Ved ikke om det er nok, men måske hvis du bruger "combined" i stedet for "common" som type af logfil?
Avatar billede sukos Juniormester
20. juni 2003 - 16:17 #2
Altså defineret i conf! :O)
Avatar billede feldt Nybegynder
21. juni 2003 - 21:37 #3
Forskellen mellem combined og common er jo (som jeg forstår det) bare opsætningen af "tags". Jeg synes jeg har prøvet alle de forskellige tags (%C %i osv.), men jeg får stadig ikke fat i den rigtige del af pakken. Jeg skal jo bare have de HTTPVARS som indeholder værdier fra en POST form. Det bude være muligt, men det er det måske ikke?

/feldt
Avatar billede sukos Juniormester
22. juni 2003 - 15:49 #4
Er godt nok på bar bund.
Men du kune jo lade den fil som der submittes til, enten putte det i en DB eller gemme som en tekstfil.
Og så på den måde hente det frem?
Avatar billede htm Nybegynder
22. juni 2003 - 17:22 #5
Jeg tror desværre ikke at det er muligt at logge POST-variablerne. Dette er også meget godt, da du ellers ville, som webhotel eks., kunne logge alle dine brugeres password etc. som er postet via POST.

Du kan logge querystringen altså GET form!

Vil også tilslutte mig sukos, hvis du vil logge POST-formen skal det gøres på den side som submittes til.
Avatar billede feldt Nybegynder
10. juli 2003 - 12:54 #6
Prøver med logning til fil.
Hvis I vil have points, så må I lige sige til. Ellers lukker jeg.
Avatar billede sukos Juniormester
12. juli 2003 - 19:07 #7
bare ok!