Avatar billede park Nybegynder
18. juni 2003 - 17:36 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Ipaq 3950 eller Dell

Jeg overvejer at købe en pda som nok mest skal bruges til navigation i bilen.
Jeg overvejer en ipaq 3950 med tomtom navigator eller en Dell Axim x5 standard også med tomtom navigator. Priserne er stort set ens, så jeg er lidt i tvivl om hvilken jeg skal købe.Jeg har ikke så meget forstad på pda'er.
Er der nogen der kan give et godt råd? Hvilken er bedst?
Avatar billede kasperhyllested Nybegynder
18. juni 2003 - 21:17 #1
Begge de to modeller kører Pocket PC 2002-systemet, hvilket betyder, at ydelse etc. er meget ens.

Den store forskel ligger i udvidelsesmuligheder. Dell Axim har både Compactflash (billige og mange muligheder) samt SD-kort. iPAQ har kun SD(io)-kort.

iPAQ's kan dog udvides med et stort udbud af jackets/expansion packs, eksempelvis med ekstra batteri, PC-Card, to CF-kort etc.

iPAQ'en har et utroligt lækkert design - og en god skærm. Dell'en virker måske lidt stor.

Læg mærke til, at Dell har sat prisen ned for tiden. Og du kan læse en anmeldelse af Dell's Axim på http://www.pocketfreak.dk/dellaxim/aximtest.html

Med venlig hilsen

Kasper Hyllested
www.pocketfreak.dk - nu med forum og AvantGo-kanal med Pocket PC-nyheder - det hel er på dansk.
Avatar billede ffn Nybegynder
18. juni 2003 - 21:50 #2
Jeg ville vælge dell´en

1. den har både cf og sd kort

2. bedre batteri levetid end ipaqen (der har generalt været en del batteri probs med Ipaq´en)

Frold @ www.pdamed.dk
Avatar billede kasperhyllested Nybegynder
18. juni 2003 - 21:52 #3
Og så skal man måske lige tilføje til Frolds svar, at batteriet på Dell'en faktisk kan skiftes ud med et snuptag - det kræver en større operation, hvis man vil skifte batteri på en iPAQ 3XXX.

Hvis valget står mellem de to nævnte, tror jeg også, at jeg ville foretrække Dell'en.
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
19. juni 2003 - 00:23 #4
Jeg vil lige tilføje at du skal vælge Dell så bliver du ikke skuffet genial PDA. Hvis du skal bruge den kørecomputer bliver batterilevetiden hurtig vigtig der må jeg give de andre ret der er kun en rigtig beslutning DELL!!!
Avatar billede park Nybegynder
19. juni 2003 - 08:16 #5
Ipaq`en 400 mhz dell er 300mhz har det ingen betydning?
Avatar billede kasperhyllested Nybegynder
19. juni 2003 - 10:50 #6
Nej, ikke rigtig. Pocket PC 2002-systemet kan ikke udnytte de ekstra clock-cykler. Du vil ikke opleve den store forskel på hverken 2, 3 eller 400 MHz-modeller.

I øvrigt kan du læse om benchmarking af Pocket PC'er på http://www.pocketfreak.dk/tips/benchmark.html
Avatar billede ffn Nybegynder
19. juni 2003 - 11:39 #7
ny er der også forskel i ROM størrelse og skal man ud i ppc 2003 eller 2004 er det godt med extra rom. Når det er sagt er "300" modellen jo fin.
Avatar billede mckim Nybegynder
19. juni 2003 - 18:52 #8
Jeg er fuldt ud tilfreds med min Ipaq 3950 med navigation. Så jeg ville uden tvivl vælge Compaq næste gang igen...
Avatar billede garmin-user Nybegynder
21. juni 2003 - 20:02 #9
Ipaq`en 400 mhz dell er 300mhz har det ingen betydning?

dell findes i 2 ver 300mhz og en med 400mhz
Avatar billede alleykat Nybegynder
21. juni 2003 - 20:36 #10
ASUS MyPal A600 CF-Jacket      756,00+m
ASUS MyPal A600 C/F GPS Card  1.324,00+m
ASUS MyPal A600              2.268,00+m
    Total m/moms 5.435,00
+ software, pris ?

Uden at være på tilbud syn's jeg det er en fair pris. www.proconsult.dk