Avatar billede lassechr Nybegynder
17. juni 2003 - 19:21 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Logon _ glemt koden?

jEG HAR EN VEN SOM HAR LAVET EN BRUGER TIL WINDOWS (DEN DER MENU DER POPPER OP NÅR DU TÆNDER COMPUTEREN, SÅ DU SKAL LOGGE PÅ), og den ven kan ikke huske kodeordet.. Hvad kan hun gøre? :\
Hun har windows 2000 pro... Hvordan kan hun geninstallere det? eller skal hun slet ikke gøre det?.. Skal hun bruge en startdiskette..?
HJÆÆÆLP
Avatar billede mikael_c Nybegynder
17. juni 2003 - 19:23 #1
Hmm.. Hvad er det lige du søger hjælp til, at få logget på hendes OS(windows) igen eller at formatere hendes computer ?
Avatar billede troev Nybegynder
17. juni 2003 - 19:25 #3
Prøv at logge ind som "Adminstrator". Passwordet er blevet sat da windows blev installeret.
Avatar billede lassechr Nybegynder
17. juni 2003 - 19:25 #4
Bare logge på hvis det er muligt :)
Avatar billede mikael_c Nybegynder
17. juni 2003 - 19:29 #5
Ok.. Start hendes computer op med en startdiskette (den skal startes op i DOS), derefter skriver du dir C:\winnt\sytem32\config og sletter derefter de to filer: 'sam.exe' og 'sam.log'.
Genstart så hendes computer, så skulle du gerne kunne logge på hendes windows!
Avatar billede lassechr Nybegynder
17. juni 2003 - 19:31 #6
jamen.. hvordan får jeg en startdiskette?
Avatar billede lassechr Nybegynder
17. juni 2003 - 19:33 #7
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
Nogle der kan fortælle hvad jeg skal gøre... på dansk?
Avatar billede mikael_c Nybegynder
17. juni 2003 - 19:36 #8
spørg en anden ven som har win2000 om du ikk lige kan låne hans computer.. derefter fixer du en bootdisc!
Avatar billede lassechr Nybegynder
17. juni 2003 - 19:38 #9
Hmm... Man kan vel ikk "ligge en startdiskette ud på nettet" eller noget?
Altså.. er det ikke en masse filer på en diskette?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. juni 2003 - 19:42 #10
mikael_c => du glemmer at en Windows 2000 boot disk er på 4 disketter, og starter installationen af Windows 2000, og ikke starter op i DOS som Win9x bootdisketter gør

lassechr => Hvis mener om der ligger Microsoft startdisketter.. så er de beskyttet at Microsoft Copyright og er derfor ulovlige at ligge til download på nettet
Avatar billede lassechr Nybegynder
17. juni 2003 - 19:45 #11
Hmm.. Hvad kan jeg så gøre?
Avatar billede lassechr Nybegynder
17. juni 2003 - 19:50 #12
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ <- Er der ikke nogle der kan oversætte det til dansk? :D
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. juni 2003 - 20:10 #13
1.dette er et utility til at slette/ sætte et pasword, til alle brugere der har et gældende(lokal) konto på dit NT system, ved at modificere det krypterede password i den registrede SAM fil.
2, du behøver ikke at kende det gamle password, for at sætte et nyt.
3.det virker offline, du bliver nødt til at slukke pcén, og starte op fra floppy el. cd. Bootdisken er incl. ting til at komme få adgang til NTFS partitioner og scripts, der limer det hele sammen.
4.virker med syskey(der er ingen grund til at slukke det, men du kan hvis du har mistet nøglen)
5.Vil finde og tilbyde at låse el disable bruger kontier.

Håber det godt nok..:)
Du kan osse downloade boot disketter/cd der..
Et ok link..:O)
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
18. juni 2003 - 09:02 #14
har du prøvet at logge på med administrator kontoen ?

som standard er der nemelig ikke password på den.
Avatar billede lassechr Nybegynder
23. juni 2003 - 15:43 #15
,
Avatar billede jpvj Nybegynder
23. juni 2003 - 15:46 #16
lassechr> Det er MEGET dårlig opførsel her på E, at tage sine egne points, når der er givet korrekte, hjælpende svar.

Du bedes derfor oprette et nyt spm. på 200 points, som du uddeler til den eller de personer, som du mener har bidraget mest til løsningen. Dette gælder også, selvom du fandt en anden løsning.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. juni 2003 - 22:32 #17
jepper..
Avatar billede lassechr Nybegynder
28. juni 2003 - 20:22 #18
Der er ingen svar der har virket?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. juni 2003 - 20:24 #19
lassechr => så fortæl hvad løsningen var, så andre kan bruge den hvis de kommer ud for det samme.
Det er jo hele ide'en med eksperten, at andres løsninger hjælper andre
Avatar billede lassechr Nybegynder
28. juni 2003 - 20:31 #20
jeg har ikke fundet nogen løsning endnu.. Den person jeg hjælper er på ferie lige nu, hun kommer hjem i morgen..kan skrive hvad jeg har fundet ud af når jeg har fundet ud af noget..