Avatar billede lawaetz Nybegynder
15. juni 2003 - 16:36 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

compaq 5221 er gået ned

Midt i at jeg installerede office 2000 pakken på min compaq blev jeg abrudt og bedt om at genstarte. Når jeg nu starter computeren op igen kan jeg kun komme til login i windows, også kommer den med en fejlmelding og jeg kan ikke komme videre...

Hvad gør jeg?
Avatar billede olano Nybegynder
15. juni 2003 - 16:39 #1
hvad er fejlmeldingen.?
Avatar billede dennism Nybegynder
15. juni 2003 - 16:39 #2
Hvilken fejlmelding?
Avatar billede lawaetz Nybegynder
15. juni 2003 - 16:39 #3
det er sådan en rød boks om at programmet vist har udført en ulovlig handling.
Avatar billede olano Nybegynder
15. juni 2003 - 16:43 #4
fejl nummer?
Avatar billede pemeee Nybegynder
15. juni 2003 - 16:45 #5
Send da lortot ind til reperation !
Avatar billede lawaetz Nybegynder
15. juni 2003 - 16:45 #6
ok jeg sætter den lige til og finder ud af det. det varer lige nogle minutter
Avatar billede lawaetz Nybegynder
15. juni 2003 - 17:19 #7
den skriver at MPREXE forårsagde en delingsfejl i modul user.exe på adressen 0004:00005f67
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. juni 2003 - 17:53 #8
Satrt i fejlsikret tilstand og afinstaller office pakken.
Avatar billede lawaetz Nybegynder
15. juni 2003 - 18:30 #9
jeg kan ikke få lov til at gøre noget i fejlsikret tilstand
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. juni 2003 - 18:33 #10
Ok, dvs du kan slet ikke gøre noget derinde ?
Nu er det en windows 98 ikke ?
Avatar billede lawaetz Nybegynder
15. juni 2003 - 22:37 #11
jo det er det
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. juni 2003 - 23:23 #12
Tjaa, hvis du overhovedet ikke kan gøre noget i fejlsikret tilstand er der kun enkelte fejlretningsmetoder tilbage.

Start pc'en, når starter windows 98 vises, trykker du F8, og vælger kun kommandoprompt i menuen.
når du får c:\> prompten skriver du:
scabreg /restore
og trykker enter. Du kommer nu ind i et program, hvor du kan vælge at genoprette registreringsdatabasen fra et tidligere tidspunkt. Vælg en dato fra lige før det gik galt.
Efter den er færdig prøver du om den vil starte. Hvis ikke så prøv fejlsikret tilstand igen, og se om du kan gøre noget derinde. Jeg tænker især på afinstallation af office og programmet sfc (start | kør | sfc)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. juni 2003 - 23:24 #13
hov tastefejl:
scabreg /restore
skulle have været
scanreg /restore
Avatar billede lawaetz Nybegynder
16. juni 2003 - 18:00 #14
>>>tonybrandt

Det hjalp ikke at gendanne en tidligere registeringsdatabase og jeg kan intet foretage mig i fejlsikret tilstand uden at den kommer med en fejlmelding.
Så jeg har besluttet mig for at formatere og installere windows men er det muligt for mig at sikkerhedskopiere noget som helst indhold fra computeren, nogle dokumenter osv. ude fra dos eller noget??

Tak for din hjælp indtil videre
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. juni 2003 - 18:11 #15
Ja, det er det da, men du har også en anden mulighed, som jeg synes du skal prøve først og det er at installere windows 98 oveni den gamle installation. Du vil ikke miste nogen data og alle dine opsætninger vil også være intakt. Det plejer altså at rette en masse fejl, og jeg tror også den vil rette denne.

Så start en windows 98 installation og når den spørger hvor den skal installere peger du den hen på c:\windows. Lad den så installere genstarte osv. Prøv det først. Det skulle ikke tage mere end en god time og den passer jo sig selv når først den er kommet igang.

Husk nu at du ikke må formatere, for så ryger dine data !!!!
Avatar billede lawaetz Nybegynder
16. juni 2003 - 20:03 #16
Tusind tak for hjælpen. Computeren virker perfekt nu men den klager stadig over at office ikke er blevet installeret fuldt ud, og jeg kan ikke fjerne den i TIlføj/fjern...
Men tak for hjælpen.
Avatar billede fromsej Praktikant
16. juni 2003 - 20:07 #17
Kan du så installere den?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. juni 2003 - 20:12 #18
Det lyder da nogenlunde. Prøv at installere office igen. Der er en rimelig chance for at den nu kan installere office efter at den er blevet frisket op. Går det galt igen, kender du jo no metoden til at fixe den.