Avatar billede kim.steinmetz Nybegynder
13. juni 2003 - 15:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Sejlivet problem

Er der ikke nogen som kan knække denne nød, for jeg giver sgu snart op..."Windows beskyttelsesfejl under initialiseringen af enheden ndis". Denne besked får jeg hver gang jeg prøver at koble mig op på nettet. Lige så snart jeg deaktiverer pci netkort, onboard lan, USB net adapter etc,kan jeg sagtens starte windows. Min Pc vil altså ikke lade mig komme på nettet,på trods af at jeg indtil nu, har formateret 3 harddiske, installeret og geninstalleret flere versioner af windows 98 samt utallige gange har opdateret bios på mit p4s8x motherboard med  pentium4 2,53MHz(533FSB), sis 648 chipsæt
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. juni 2003 - 15:08 #1
geninstaller dit/dine netkort
Avatar billede b.b Nybegynder
13. juni 2003 - 15:08 #2
hvad for et netkort køre du med...???
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. juni 2003 - 15:09 #3
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Ben-us%3B312108

Nu ved jeg godt det ikke er populært, men har du overvejet XP? 9x er jo ikke kendt for stabiliteten... Din maskine kan jo sagtens trække det.

JP
Avatar billede exodusdk Nybegynder
13. juni 2003 - 15:09 #4
Er det en mulighed at skifte operativsystem?
Avatar billede b.b Nybegynder
13. juni 2003 - 15:11 #5
hvad siger enhedshåndteringen...????
Avatar billede overchord Nybegynder
13. juni 2003 - 15:13 #6
Jeps - din computer er simpelthen for hurtig!!!!!

Check dette M$ website:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q312108

Der er en patchet fil paa denne adresse:
http://www.sjordan.com/ndis_fix.html
MEN, oprindelsen af denne fil kendes ikke, saa proev MS foerst!!!!
Avatar billede kim.steinmetz Nybegynder
13. juni 2003 - 15:16 #7
Jeg har tdc kabeltv webspeed på motorola sb4200 cabelmodem. har prøvet usb, unex fast ethernet10/100 netkort og onboard sis pci lan
Avatar billede overchord Nybegynder
13. juni 2003 - 15:53 #8
Det aendrer ikke noget at geninstallere kortet. ndis.vxd skal modificeres
Avatar billede kim.steinmetz Nybegynder
13. juni 2003 - 16:22 #9
jeg tror du ramte hovedet på sømmet, Overchord
Avatar billede kim.steinmetz Nybegynder
13. juni 2003 - 16:23 #10
respekt til Overchord
Avatar billede overchord Nybegynder
13. juni 2003 - 16:52 #11
LOL - glad for at kunne hjaelpe :-)
Avatar billede jpvj Nybegynder
15. juni 2003 - 21:33 #12
kim.steinmetz> Hvad var der lige galt med mit svar? Det var så vidt jeg kan se præcist det samme svar, som overchord linkede til... føler mig sg' lidt snydt!!!