Avatar billede themightygugi Nybegynder
13. juni 2003 - 14:52 Der er 2 kommentarer

Åbne vindue i browser, uden det nye vidue arver cookies?

Hejsa

Jeg gemmer nogle logon informationer i en cookie der har navnet "abc" (for eksemplets skyld)... når jeg så fra et browser vindue åber et nyt vindue arver dette vindue informationer (fra parent altså)...

Dette er uheldigt da jeg i det nye vindue er logget på som en anden bruger, og hvis jeg ændre værdien på cookien her, så ødelægger jeg cookien i parent vinduet og vise versa...

Så mit spørgsmål går altså på om det er muligt at åbne et  vindue i browser, uden det nye vidue arver cookies fra parent og/eller referencen til opener vinduet ikke eksisterer ...

med venlig hilsen
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. juni 2003 - 15:04 #1
Nej. Ikke så vidt jeg ved :-)
Avatar billede keysersoze Guru
13. juni 2003 - 15:36 #2
cookies arbejder på ét domæne - så på sin vis kan man godt sige at det nye vindue arver cookies. Derfor - hvis det nye vindue du åbnede tilhørte et andet domæne ville det ikke arve disse cookies...

hvis det er samme asp-fil kan det umuligt lade sig gøre - er det derimod fx to forskellige filer i hver deres mappe på serveren kan du tildele nogle rettigheder i din cookie, fx;

Response.Cookies("ASPCookie").Path = "/dinmappe/eksempler"

hvis det ikke er nok må du forklare nærmere