Avatar billede ghetto Nybegynder
13. juni 2003 - 12:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lydkorts problemer i 2000

Jeg har et mindre problem med min computer. Jeg kan ikke få lydkort til at fungere i den. Jeg har prøvet med det som findes onboard (AC´97), et SoundBlaster 128pci og et Terratec DMX Xfire 1024. Den melder den samme fejl, ved alle tre, og jeg ved simpelthen ikke hvad der kan være galt. Jeg har prøvet at geninsatllere med 2 forskellige udgaver, ligelidt hjælper det. Fejlen som den kommer med er, under installation at den ikke kan finde nogen digital signatur, og når jeg så forsøger at geinstallere de enkelte drivere, melder den fejl i data.
Systemet er som følger:
EliteGroup K7S5A
Amd Duron 1300
265MB SD-ram
Terratec DMX Xfire 1024
30GB IBM HDD

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. juni 2003 - 13:00 #1
Hmmm... har du testet med en "ren" Windows 2000 installation? Lyder mærkeligt, at den ikke kan installere en driver. Test først med on-board kortet alene.

Kender godt motherboardet, og det har virket fint for mig med on-board lydkortet.

JP
Avatar billede ghetto Nybegynder
13. juni 2003 - 13:07 #2
Jeg har haft pillet alle indstikskort ud(gfx undtaget), og kun bootet på MB, men det hjalp ikke. det mærklige er at det har virket, men efter en re-install, holdt det op.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. juni 2003 - 13:14 #3
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.
Avatar billede ghetto Nybegynder
13. juni 2003 - 13:26 #4
Så fungerer lyden med Terratec. Den repair virkede. nu melder rundll dog fejl istedet: error loading cmicnfg.cpl Nogen ide om hvad der kunne være galt der?
Avatar billede ghetto Nybegynder
13. juni 2003 - 13:35 #5
ligemget.. fandt ud af det, og det hele virker perfekt. Mange tak for hjælpen, begge to. :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. juni 2003 - 13:57 #6
ja, men det var jo fint, jeg takker for pointene..