Avatar billede karmark Nybegynder
10. juni 2003 - 16:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SIS 650 Til TV i Sort/Hvid

Godt så...
Dette er vel indlæg nummer 100.000 i rækken af spørgsmål angående overførsel af billede fra pc til computer. Og ja jeg har læst næsten alle indlæg uden at blive meget klogere.
Tv'et er et Phillips model :28pt4423/11
der er en scart tilslutning.

Videoen er Phillips VR657
med to scart tilslutninger; External 1 og 2 (begge Euro-AV)

Computeren er en bærbar med SIS 650 grafik kort.

Erhvervet efter ekspertenes råd:
1. stk s-vhs til scart cable
1. stk colorfix

Gjort:

Jeg har prøvet at koble det sammen med og uden colorfix...ingen held!
jeg har prøvet at skifte scart med PS2 scart stik samme resultat...
Jeg har koblet sammen igennem billed indgangsbøsning...ingen ændring

Jeg har forsøgt både med scart 2 og scart 2, samt det scart der sidder i fjernsynet...

hvad jeg ikke har gjort:

Jeg har ikke forsøgt at bruge http://tvtool.info/index_e.htm
da de påstår at dette kun er for NVidia kort.

Hvad gør jeg så?

....takker forhåbentligt for hjæpen...

Venligst Karmark
Avatar billede kenp Novice
10. juni 2003 - 16:48 #1
får du billed over på din skærm?
Avatar billede overchord Nybegynder
10. juni 2003 - 16:58 #2
Er det en S-VHS video? Ellers bliver der jo nok et generelt problem med signalet da S-VHS er 50 fps
Avatar billede karmark Nybegynder
10. juni 2003 - 21:47 #3
altså jeg får et signal...det er i sort/hvid...men ellers virker det fint....mangler bare nogle farver...
Avatar billede kenp Novice
10. juni 2003 - 21:54 #4
når du står på egenskaberne for skærm 2 (dit fjernsyn) kan du så ikke ændre output format til pal-b eller pal-g!
Avatar billede karmark Nybegynder
11. juni 2003 - 01:32 #5
Jeg tror! ikke jeg kan !!! jeg fatter O a SIS 650...så hvis der er nogen med SIS 650 kort der har haft samme problem og har omgået det...jeg så giv endelig lyd...men Kenp jeg kan ikke umiddelbart se det...
Avatar billede overchord Nybegynder
11. juni 2003 - 15:16 #6
Saa vidt jeg kunne finde ud af skal du ind i BIOS og aendre settingen til PAL derinde.
http://www.driverforum.com/graphics4/1847.html
Avatar billede karmark Nybegynder
11. juni 2003 - 23:02 #7
takker...det var lige det....ja jeg havde aldrig gættet på bios'en...
Jeg er ikke så god til det der onboard pis!
Nå men alligevel....jeg satte den til PAL og prøvede...
uden held....Damn tænkte jeg....
Så pillede jeg phon tingen ud....det kable der transer S-Vhs til alm. lyd agtigt kable....og så virkede den....Med en colorFIX på...har ikke prøvet uden men freak da det!!! takker mange gange....!!! Det er ultra kool!!! jeg ville gerne give flere point men har sat det for lavt!
Avatar billede karmark Nybegynder
11. juni 2003 - 23:03 #8
nb. dit link ville ikke køre men jeg fik det jo alligevel...værsgo der!
Avatar billede overchord Nybegynder
12. juni 2003 - 01:24 #9
Glad for at hoere at det virkede. Linket vaqr til en newsgroup hvor andre folk havde haft et lignende problem med SIS650, og leost det med varierende success :-)