Avatar billede superole Nybegynder
02. december 2000 - 16:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Personal web server over netværk

jeg har lavet en hjemmeside, med lidt asp mm, som jeg skal bruge som startside på mit lille hjemmenetværk. Jeg kan fint se siden på den computer hvor filerne ligger, men på de andre kan jeg ikke få forbindelse til siden, den vil hele tiden ringe op til internettet.

På maskinen hvor filerne ligger henter jeg dem sådan http://localhost

På de andre computere har jeg forsøgt sådan http://soren/localhost (soren er netværksnavnet på den computer hvor filerne ligger)

Hvad er der galt??
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
02. december 2000 - 16:44 #1
http://soren/
eller hvis du har index.html som rod dokument
http://soren/index.html
De skal blot forbinde med en browser til din maskine ved at benytte maskinnavn og port 80.
Ellers skal du kigge lidt på default documents...altså hvilket filnavn der søges efter.
Avatar billede superole Nybegynder
02. december 2000 - 17:18 #2
Hvad men du med at fordinde til en browser og port 80?
Avatar billede mjl Nybegynder
02. december 2000 - 17:25 #3
Du bør kunne connecte, som tigerdyr siger, ved at skrive:

http://soren/evt. mappe/dok-navn.xxx
Avatar billede gozar Nybegynder
02. december 2000 - 17:41 #4
du kan:
1) Conecte til din computer ved at bruge dit computernavn som sagt. Det der står under netværk / identifikation

2) Du kan bruge dit ip nummer du har på intranettet. Det finder du ved at trykke på start menuen / kør og skriv winipcfg hvorefter du skal vælge dit netkort i drop down boxen

http://dit_ip_nummer

3) du kan ændre i din hosts fil på alle computerne. Eks

192.168.1.1 webserver

du conecter så ved http://webserver

Jeg kender ikke dit ip nummer så det er kun et eksempel
Filen ligger under c:\\windows

Hvis den ikke eksistere så så skal du bare oprette den.
Avatar billede gozar Nybegynder
02. december 2000 - 17:43 #5
nr 3 forhindre computeren i at forsøge at lave dns opslag og derfor også at conecte til internettet.
Avatar billede superole Nybegynder
03. december 2000 - 17:54 #6
Jeg har ikke så meget forstand på det med netværk mm. så jeg forstår ikke ret meget at det i har prøvet.

Hvis jeg gør som tigerdyr skriver, virker det kun hvis det er html eller htm filer, men jeg skal også bruge .asp filer, og når jeg så skriver adressen til dem, åbner den frontpage - også selvom at de ligger i den rigtige mappe til PWS.

Hvis jeg åbner winipcfg kan jeg kun vælge \"PPP Adapter\" på listen, og under Ip adresse står der 0.0.0.0

Forslag 3 med at ændre host fil, lyder smart, men jeg fatter det ikke!
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
03. december 2000 - 19:14 #7
Nu har jeg aldrig rodet med PWS pga. de mange latterlige fejl og mangler, men jeg vil gætte på at der skal sættes et eller andet op med tilladelser til at køre scripts (ASP), default documents osv.
Avatar billede gozar Nybegynder
03. december 2000 - 19:39 #8
Hvis du kun har ppp adabter inde under winipcfg er der noget helt galt.
Du skulde også meget gerne have dit netkort til at stå derinde.
Har du installeret tcp/ip protokolen inde under netværk
Står dit netkort derinde

Tigerdyr har ret. Men hvis du har valgt standart installetion af PWS burde der ikke være problemer
Avatar billede amfelt Nybegynder
03. december 2000 - 22:14 #9
Jeg vil men du har problemer med dit netkort på TCP/TP området. Vær sikker på at det er denne protoel du bruger nå du forbinder dine maskiner ellers kan du ikke se indholdet i din pws.

Prøv evt at afinstallere netkortet og installere det igen.

Mvh Amfelt
Avatar billede suat Nybegynder
21. december 2000 - 15:35 #10
du er en svans
Avatar billede sitemaster Nybegynder
24. marts 2001 - 11:04 #11
Gå ind i Internet Explore på de andre maskiner,
vælg \"Funktioner\"
vælg \"Internetinstillinger\"
vælg \"Forbindelse\"
tryk på \"Ring aldrig til en forbindelse\"
tryk \"OK\"
så skulle det virke