Avatar billede falkenberg1979 Nybegynder
10. juni 2003 - 12:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Defekt Grafik kort ?

Jeg oplever pludselig, at det hakker helt vildt når jeg spiller online. Det drejer sig om spillet Diablo II expansion.

Hvordan kan jeg vide, om det er mit grafik kort der er defekt? (Har en G4 PowerMac Silver).
Jeg tror det er grafik kortet... Min Internetforbindelse er på 1024/128, men det hakker også hvis jeg spiller offline.

Mvh
falken
Avatar billede ibsimon Nybegynder
11. juni 2003 - 12:58 #1
har du prøvet at køre en video test ....der er med til diablo ?
Avatar billede falkenberg1979 Nybegynder
11. juni 2003 - 22:32 #2
Det  har jeg prøvet med alle de muligheder man kan vælge imellem, men lige lidt hjælper det...
Avatar billede ibsimon Nybegynder
12. juni 2003 - 16:14 #3
Køre du det i 2D el. 3D ? Ellers prøv 2D (men du har nok prøvet )..

Prøv at opdater dit grafikkort og DirectX

Eller prøv andet grafikkort inden du køber nyt for
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
12. juni 2003 - 16:16 #4
Har du mange programmer til at kører i bagrunden? Evt. luk nogle ned!
Hvilken opløsning bruger du? Prøv at sæt den lidt ned..
Avatar billede falkenberg1979 Nybegynder
13. juni 2003 - 12:15 #5
Jeg har et Geforce2 MX men jeg kan ikke få fat i nogle nye driverer (hvis det er det, der skal til). De er kun til rådighed til PC!

Jeg har godt nok ikke kørt i 2D, men det nægter jeg, da mit Grafik kort burde være mere end okay, til at køre spillet!
Min bror har et "dårligere" grafik kort, men han har slet ikke de samme problemer...

Jeg kører ikke med nogle programmer i baggrunden mens jeg spiller. Opløsningen jeg spiller i er ikke 800x600, som man ellers godt kan spille i. Jeg indstillet spillet til det laveste i alle kategorier. kører fx kun med 1.000 farver istedet for 1.000.000 og så kører jeg uden skygger...

Jeg må vist prøve med et andet Grafik kort???
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
13. juni 2003 - 13:51 #6
Ohhh... Det er MAC... Havde jeg ikke set... Trækker mig ud af spm så! (aner ikke en bjælde om MAC)
Avatar billede ibsimon Nybegynder
13. juni 2003 - 17:22 #7
Ohhh Det er MAC Havde jeg heller ikke set sry.

men prøv andet grafikkort inden nyt køb
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
15. juni 2003 - 20:59 #8
Ja da Diablo II kun kører i OS 8-9 kan jeg desværre ikke hjælpe. Hvis ikke der er andre her på Eksperten, der kan hjælpe, kan du jo selvfølgelig også prøve at spørge på et mac-forum...
Avatar billede falkenberg1979 Nybegynder
20. juli 2003 - 19:43 #9
Tak for jeres råd. Det ender nok med at jeg bare dropper Diablo!
Det kører f.eks. fint med Warcraft III, som jo er mere krævende!

Trækker derfor dette spørgsmål tilbage!