Avatar billede zahi Nybegynder
10. juni 2003 - 10:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

LPT Printerport

Hej!

Jeg har en bærbar maskine og skal tilslutte en ISDN modem på maskinen.
Maskinen har ikke com port og derfor har jeg tænkt mig at bruge lpt1 port.
Modem har lpt port (det ligner en ), og jeg vil spørge om man kan bruge lpt1 port til at tilslutte modem ?
Maskinen kører Windows 98, og modem er en gammel Eicon Diva.
Avatar billede jpvj Nybegynder
10. juni 2003 - 10:26 #1
Absolut nej.
Avatar billede jpvj Nybegynder
10. juni 2003 - 10:26 #2
Hvilken maskine er det? Jeg har aldrig set en bærbar uden en seriel port...
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
10. juni 2003 - 10:53 #3
nej, en seriel port og en lpt (parallel) port fungerer meget forskelligt.

så med jpvj's ord: absolut nej
Avatar billede zahi Nybegynder
10. juni 2003 - 11:08 #4
Maskine:
Compaq PP2130
Avatar billede flashmadsen Nybegynder
12. juni 2003 - 20:22 #5
Du kan ikke bruge parallel porten - Du skriver det er en bærbar - den eneste compaq maskine jeg kan finde med det nummer er en håndholdt (Palm Aero 2100 series).

Hvis det er sådan en fætter du har, er der en seriel port nederst til højre som du (måske) kan bruge. Den er tiltænkt opkopling til din PC, men hvis det er en standard serial port så skulle det være ligemeget. Den kræver et speciel kabel dog (Check din forhandler).
Avatar billede zahi Nybegynder
16. juni 2003 - 12:40 #6
Sorry
FORKERT OPLYSNING.
Det er en Compaq Evo N800v.
Avatar billede flashmadsen Nybegynder
17. juni 2003 - 22:12 #7
Jeg har kigget lidt i reference manual til din bærbare.. der er ganske rigtigt ingen seriel port (Dog har den USB 2.0).

Da Eicon Diva TA/ISDN har ikke USB port ender det nok med at du må købe et Minivigor eller andet USB kombatibelt ISDN modem.

Reference materiale:

ftp://ftp.compaq.com/pub/supportinformation/techpubs/maintenance_guides/268135-004_rev1_us.pdf

http://www.eicon.com/support/helpweb/dtaen/dta47.htm