Avatar billede lrm Nybegynder
09. juni 2003 - 18:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Når jeg spiller sker der random at min skærm pludselig slukker..

Hejsa

(håber at dette er den rette kategori)

Jeg oplever et underligt problem i 2 spil - begge er fra UBI soft. Det er Raven Shield og Splinter Cell.

Når jeg spiller sker der random at min skærm pludselig slukker.. lige som hvis jeg selv havde lukket pcen ned. Selve computeren kører videre bagved, men den eneste måde at komme tilbage til winXp er at genstarte computeren.

Jeg oplever det ikke i andre spil?

Jeg har et:

POW Gforce 4 Ti 4200 128 DDR ram (har prøvet alle Nvidias drivers)

En sony mE430 skærm.

For at afhjælpe dette har jeg faktisk skiftet bundkort, cpu, ram men det har ikke hjulpet.

Jeg er nu oppe på en P4 2,6 med 1 GB PC3200 samsung ram. og et SIS 655 bundkort.

Er der andre der har oplevet noget tilsvarende? Jeg har læst så mange forums og sites for at finde hjælp - men endnu har jeg ikke fundet noget der kunne hjælpe?

vh
Rene
Avatar billede lrd Nybegynder
09. juni 2003 - 20:03 #1
Prøv at opdatere driver
Avatar billede lrd Nybegynder
09. juni 2003 - 20:03 #2
ups det havde du prøvet
Avatar billede lrd Nybegynder
09. juni 2003 - 20:04 #3
Prøv evt at sætte opløsningen ned på skræmen
Avatar billede lrd Nybegynder
09. juni 2003 - 20:05 #4
Spillene er vel originale? :-)
Avatar billede andersenph Nybegynder
10. juni 2003 - 11:37 #5
Der er da et eller andet galt med enten skærm eller skærmkort
Med de monster specs skal det ikke være nødvendigt at nedsætte opløsningen på skærmen
Hvad med directx de fleste g4 kort understøtter ikke directx 9. hvilken version kører du med?
Har du prøvet grafikkortet i en anden comp ?
Har du prøvet skærmen på¨en anden comp?
Hvilken frekvens står skærmen til 60 hertz 85 hertz??
Avatar billede neophyte Nybegynder
10. juni 2003 - 17:42 #6
Prøv og skriv "DXdiag" i menuen "kør". Tjek om dine drivere er signeret. Har haft problemet med Generals på mit Radeon 9700 PRO. Min skærm gik i standby. Jeg kørte med Directx 9.0 og usigneret drivere. Efter jeg formaterede min pc og installerede Direct9.0 fra min driver disk (Den anden Direct9.0 havde jeg downloaded) var de signeret og spillet kørte normalt.
Avatar billede lrm Nybegynder
10. juni 2003 - 19:03 #7
drivers er opdateret
opløsning er ændret
direct 9 giver ingen fejl
hertz er testet

Jeg tror efter hånden at kortet er defekt. Jeg overvejer at købe et nyt.. da det ikke lader til at der er en løsning på problemet.
Avatar billede neophyte Nybegynder
10. juni 2003 - 20:12 #8
Det tror jeg og også, men har du prøvet at køre 3dmark på den. Prøv og se om det laver det samme. Hvis ja, så skift grafikkort kort.
Avatar billede lrm Nybegynder
10. juni 2003 - 20:35 #9
3dmark 2001 og sis soft sandra virker fint hele vejen igennem uden problemer - det er så underligt
Avatar billede lrm Nybegynder
17. juni 2003 - 07:15 #10
til at begynde med troede jeg at den kørte fint i 3dmark 2001, men det gjorde den ikke. så på den baggrund har jeg købt byt kort. Så here you are Neo :
Avatar billede neophyte Nybegynder
19. juni 2003 - 18:57 #11
Hvad for et grafikkort har du så købt?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
19. juni 2003 - 19:49 #12
den nye 44.03 driver fra Nvidia er WHQL , signeret.
Er der måske i bios en safety funktion, som stopper pcén, når den når den når et vist belastningspunkt.
Evt varme..:O)
Det er værd at checke...prøv lige og se om den trænger til at blive renset, el. prøv at underclocke kortet lidt.
Hvis originale spil, så check for patchés...og hvis ikke så er der oz hjælp sider til det. Prøv en ny trainer..
Hvis spillet vil ha´ cdén...så lav et virituel drev..og et image.
Avatar billede lrm Nybegynder
19. juni 2003 - 22:27 #13
jeg har købt et Sapphire Radeon 9700 Pro ultimate :) nice lydløst kort
Avatar billede neophyte Nybegynder
21. juni 2003 - 13:52 #14
Jeg har det samme, et okay kort. Synes det skuffer lidt. Hvor meget yder dit i 3dmark2001? Mit kan jeg med nød og næppe få over 10000 point med normal indstilling. Jeg prøvede også at overclocker det men det fik jeg kun lidt over 11000 point ud af. Skuffende.