Avatar billede random_act Nybegynder
08. juni 2003 - 23:01 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Genstart ved 60 grader

Jeg har lige købt et Epox 8RDA3+ bundkort og siden jeg har brugt den, istedet for mit tidligere ASUS A7N8X, har min maskine genstartet når min CPU bliver 60 grader.
Det skodder lidt for ved 166*12 bliver den 52 grader belastet over 15 minutter. Jeg kan ikke få den meget højere op i FSB uden den krydser 60 på kort tid.
Jeg har slået alt tempratur safty fra i BIOSen og det samme alle de stedder jeg kan finde i softwaren der fulgte med.
Hvad kan jeg gøre for at den først genstarter ved en 75-80 stykker eller slet ikke genstarter?
Avatar billede random_act Nybegynder
08. juni 2003 - 23:06 #1
PS jeg bruger Windows XP og det er en 2400+ der sidder i med multyplieren låst op.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
08. juni 2003 - 23:10 #2
60 GRADER DET ER sku da meget..
HVis den kommer over brænder den sammen
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
08. juni 2003 - 23:15 #3
drOzie > speak only of what you know...
Avatar billede random_act Nybegynder
08. juni 2003 - 23:19 #4
60=meget LOL!!
Før jeg fik vandkøling var den langt over 70 om natten. Jeg har lige nu 30 grader luft temp.
Min først windows installation foregik ved 89 grader fordi jeg ikke havde en ordenlig fan til den.
60 grader er nada og nix for den.
Avatar billede chalde Seniormester
08. juni 2003 - 23:49 #5
gå ind i bios, under menuen pchealth kan du vælge shutdown temp.... alt afhængig af bios type sføli...
Avatar billede chalde Seniormester
08. juni 2003 - 23:51 #6
sorry... havde ikke lige fået læst spørgsmål rigtigt... glem mit indlæg...
Avatar billede geitner Nybegynder
09. juni 2003 - 11:37 #7
Det lyder måske lidt tamt, men har du prøvet at sætte fingeren på din HSF, og mærke hvor varm den er? Tit oplever jeg, at visse HWM ikke viser temperaturen korrekt. Hvis du kan holde fingeren på, uden det gør ondt, har du ingen problemer...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. juni 2003 - 12:50 #8
Har du downloadet seneste bios ?

Læste på en side, at Tbread brænder af ved 90 grader, så det lyder for mig som om du har været heldig at du stadig har en CPU *s*
Men ellers er jeg da enig i at den sagtens skulle kunne klare at køre 60 grader og endda lidt højere.
Avatar billede milorg Nybegynder
09. juni 2003 - 14:18 #9
ude i BIOS kan du sætte den til at lukke/Genstart når den kommer op på en bestemt temp. måske du skal fjerne denne indstilling.. jeg vil anbefalde at du beholder denne indstilling og køber istedet for en ny Cpu køler, min temp, ligger typisk på 50-55 grader.
Avatar billede random_act Nybegynder
09. juni 2003 - 21:17 #10
geitner-> Tempraturen er det som den viser.
tonnybrandt-> Boarded er så nyt at der ikke er nogen nyere BIOS. Den har maxet på 95 grader på mit gamle board så 90 grader holder ikke for jeg har stadig min.
milorg-> Som tidligere skrevet er BIOSen sat op efter at den ikke skal genstarte. Min køler fejler ikke noget. Min temp er høj fordi den er clocket.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. juni 2003 - 21:20 #11
Jeg kan kun gengive hvad jeg har læst. Jeg har aldrig haft min temperatur over ca 60 grader.
http://www.heatsink-guide.com/maxtemp.htm
Avatar billede random_act Nybegynder
09. juni 2003 - 21:33 #12
tja.... De skal jo være på den sikre side... og de har nok taget det som en gennemsnidts værdi for mere end 100 CPUer. Jeg har nok bare været heldig.
Avatar billede random_act Nybegynder
26. juni 2003 - 20:54 #13
Nogen der har et bud?? Jeg lukker den om 24 timer hvis der ikke kommer et svar der kan bruges... Jeg har fundet ud af det er standart at COP genstarter maskinen ved 60 grader på Epox 8RDA3+ boardet... Det jeg skal er at lave boardet om på en eller anden måde... Måske låde føleren af....
Avatar billede random_act Nybegynder
29. juni 2003 - 15:14 #14
ok der kik så lige 3 dage inden jeg kom tilbage men det er det samme stadig. Den bliver lukket nu.