Avatar billede feldt Nybegynder
06. juni 2003 - 21:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Start tag ændret ved opgradering

Jeg har lige opgraderet fra Redhat 7.2 til Redhat 8.0 og har fået fat i Apache 2.0.40. Jeg har rodet i _voldsomt_ lang tid med at få php til at køre indtil jeg fandt ud af, at alle mine scripts startende med <? ikke virkede mere. Nu virker kun <?php. Hvor er det lige man laver det om? I php.conf står der ikke noget interessant.
/feldt
Avatar billede melange Nybegynder
06. juni 2003 - 21:22 #1
Linux....uha, nu er vi ude i noget jeg ikke ved særligt meget om, men hvis php.conf er det samme som php.ini er til windows bør du lede efter:

; Allow the <? tag.  Otherwise, only <?php and <script> tags are recognized.
; NOTE: Using short tags should be avoided when developing applications or
; libraries that are meant for redistribution, or deployment on PHP
; servers which are not under your control, because short tags may not
; be supported on the target server. For portable, redistributable code,
; be sure not to use short tags.
short_open_tag = On
Avatar billede feldt Nybegynder
06. juni 2003 - 21:25 #2
Nope. Virker ikke. Får en syntax error ved genstart af serveren.
Avatar billede htm Nybegynder
06. juni 2003 - 21:34 #3
Hvilken fejl får du?

det skal være

short_open_tag = Off som du skaæ ændre til short_open_tag = On
Avatar billede feldt Nybegynder
06. juni 2003 - 21:45 #4
Jeg tror ikke commandoen i Redhat hedder det samme som i Windows.
short_tag_open eksisterer ikke i mon php.conf.
Dette er det fulde indhold i php.conf:

---------------------------------
#
# PHP is an HTML-embedded scripting language which attempts to make it
# easy for developers to write dynamically generated webpages.
#

LoadModule php4_module modules/libphp4.so

#
# Cause the PHP interpreter handle files with a .php extension.
#
<Files *.php>
    SetOutputFilter PHP
    SetInputFilter PHP
    LimitRequestBody 524288
</Files>

#
# Add index.php to the list of files that will be served as directory
# indexes.
#
DirectoryIndex index.php

# Allow the <? tag.  Otherwise, only <?php and <script> tags are recognized.
# NOTE: Using short tags should be avoided when developing applications or
# libraries that are meant for redistribution, or deployment on PHP
# servers which are not under your control, because short tags may not
# be supported on the target server. For portable, redistributable code,
# be sure not to use short tags.
short_open_tag = On
---------------------------

Jeg får fejlen:
"Invalid command 'short_open_tag', perhaps mis-spelled or defined by a module not included in the server configuration"

/feldt
Avatar billede htm Nybegynder
06. juni 2003 - 21:47 #5
Dette er din httpd.conf og det er ikke der du skal rette det!

du skal finde din php.ini og rette det i den! Det er en linie der står der i forvejen!
Avatar billede feldt Nybegynder
06. juni 2003 - 21:54 #6
Nope. Virker ikke. Har fundet /etc/php.ini (som var helt tom), og har tilføjet kommandoen. Ingen ændring.

/feldt
Avatar billede htm Nybegynder
06. juni 2003 - 21:56 #7
Så må den bruge en anden! prøv og smid et dokument op på din server med indholdet

<?php
phpinfo();
?>

og tjek så hvad Configuration File (php.ini) Path står til - kig så i denne fil!
Avatar billede feldt Nybegynder
06. juni 2003 - 22:03 #8
FUCK. Havde lavet en fejl i stien da jeg åbnede i emacs. Den rigtige php.ini er jo ikke ligefrem tom.
Har rettet, og det virker nu.
Merci muh-ko.

Du burde jo nok lave et svar i stedet fr en kommentar, så du kunne få nogle points ;-)

/feldt
Avatar billede htm Nybegynder
06. juni 2003 - 22:05 #9
Så laver vi et svar ;o) - godt fu fik det til at virke!
Avatar billede htm Nybegynder
06. juni 2003 - 22:05 #10
du even