Avatar billede fdnet.dk Nybegynder
06. juni 2003 - 17:40 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Lidt photoshop hjælp

Jeg er ved at lave nogle t-shirt og trykket "designer" jeg i photoshop. Men er kommet lidt "tekst" problemer.

Det jeg har lavet ligger på http://fdnet.dk/ryg.psd

Men højden skal stå lige. Altså ligesom den gør her http://www.christianbroensfansite.dk/UptoursTshirt%20ryg.jpg

Hvis i kan få det til at se flot ud må i godt gøre trykket kvadratisk, ligesom på http://www.christianbroensfansite.dk/UptoursTshirt%20ryg.jpg
Avatar billede riversen Nybegynder
06. juni 2003 - 18:42 #1
spørg dog i photoshopkategorien
Avatar billede fet321 Nybegynder
06. juni 2003 - 18:47 #2
I stedet for at klikke på dokumentet med tekstværktøjet, skal du trække en firkant i den bredde du vil have teksten. Derefter vælger du alt teksten, og i paragraph toolboksen vælger du den knap hvor teksten er justeret ud til begge kanter.
Mere besværligt er det ikke :)
Avatar billede fet321 Nybegynder
06. juni 2003 - 18:48 #3
og ja - spg hører hjemme i photoshop-kategorien.
Avatar billede fcand Nybegynder
06. juni 2003 - 18:50 #4
hvis du går op i menuen "window" er der noget som hedder "Paragraph" hvor der kommer en lille boks frem. Jeg går ud fra det har noget med den menu at gøre men hvad ved jeg godt nok ikke for jeg kan ikke ændre det :P
Avatar billede fet321 Nybegynder
06. juni 2003 - 18:51 #5
fcand >> det er fordi du skal trække en boks med tekstværktøjet. Ikke bare klikke.
Avatar billede fcand Nybegynder
06. juni 2003 - 18:51 #6
fet321 >> rart at vide :)
Avatar billede fdnet.dk Nybegynder
06. juni 2003 - 18:57 #7
Tak fet321. Beklager fejlplacering af spørgsmålet.

I paragraph toolboksen har jeg dog ikke den knap hvor teksten justeres til begge kanter. Benytter PS 6.0
Avatar billede fet321 Nybegynder
06. juni 2003 - 19:01 #8
Så er det fordi du ikke gør som jeg skriver.
Læs mit svar igen ;)
Avatar billede fet321 Nybegynder
06. juni 2003 - 19:08 #9
<skåret ud i pap>

Vælg tekstværktøjet

Klik i dokumentets øverste venstre hjørne og hold knappen nede

Bliv ved med at holde knappen nede og før markøren mod nederste højre hjørne af dokumentet og slip

Skriv - eller paste - teksten

Vælg alt teksten

Den yderste højre tekstjusteringsknap i paragraph-toolboksen skulle gerne være aktiv - klik på den

</skåret ud i pap>

God pinse :)
/fet321
Avatar billede fdnet.dk Nybegynder
06. juni 2003 - 19:10 #10
Jo jeg gør. Men der er kun knapper til at stille det op i venstre, højre og centrelt.

Vi er enige om at paragraph toolboksen er den øverst i programmet ik? Altså der hvor der ændres font, size osv.
Avatar billede fcand Nybegynder
06. juni 2003 - 19:14 #11
fet321 >> bruger du PS 7
Avatar billede fdnet.dk Nybegynder
06. juni 2003 - 19:16 #12
fet321 jeg gør (og gjorder) som du siger i "skåret ud i pap) guiden. Men kan kun vælge højre, venstre eller centrelt.
Avatar billede fcand Nybegynder
06. juni 2003 - 19:21 #13
Jeg bruger 7.0 - men jeg kan ikke huske hvordan det så ud i 6'eren
Avatar billede fet321 Nybegynder
06. juni 2003 - 19:23 #14
2 sekunder.
Avatar billede fet321 Nybegynder
06. juni 2003 - 19:28 #15
Et par spørgsmål:

Er dit billede 2 eller 256 farver?

Hvor mange farver er der i billedet?

Hvis du med tekstværktøjet vælger den tekst du lige har skrevet i den tekstboks du lavede, kommer der så en firkant rundt om med håndtag i hjørner og sider?
Avatar billede fet321 Nybegynder
06. juni 2003 - 19:29 #16
Ja jeg sidder lige nu på 7.
Mener nu også at man kunne dette i 6.
Avatar billede fdnet.dk Nybegynder
06. juni 2003 - 19:31 #17
Hvor mange farver? Det er oprettet på RGB. Men har kun brugt sort og hvid.

Ja der kommer håndtag i hjørner og sider, så jeg kan dreje rundt på teksten 360 grader.
Avatar billede fet321 Nybegynder
06. juni 2003 - 19:39 #18
Så kan jeg ikke lige gennemskue det.
Avatar billede fdnet.dk Nybegynder
06. juni 2003 - 19:44 #19
øv...andre der kan?
Avatar billede fet321 Nybegynder
06. juni 2003 - 19:52 #20
Du burde nu have de samme muligheder i Photoshop 6
http://www.webreference.com/graphics/column33/2.html

Paletten ligner den jeg sidder med i 7'eren.
Avatar billede fdnet.dk Nybegynder
06. juni 2003 - 20:07 #21
Tak for linket fet321 :) Det hjalp. Problemet var at jeg lige manglede at finde paragraph palletten frem...ups...

Nå men tillykke med 100p
Avatar billede fet321 Nybegynder
06. juni 2003 - 21:16 #22
Jeg sidder jo også her og kalder det en toolboks når det faktisk er en palette :)

Takker for point.
/fet321