Avatar billede logix Nybegynder
05. juni 2003 - 12:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Directory mb limit? (en slags quota)

Jeg kikker efter noget som kan begrænse hvor meget der må ligge i et directory..

eks. /tmp
med max. 500meg

Det må ikke være på bruger/gruppe nivau som i quota.
Det må ikke kræve en seperat partition..

Jeg har rodet rundt i quota man-siderne for at se om der var et smuthul, men det kan jeg ikke finde..
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
20. juni 2003 - 16:21 #1
Avatar billede logix Nybegynder
20. juni 2003 - 19:51 #2
Har lige læst siden.. Det er også quota's på brugernivau..
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
20. juni 2003 - 21:08 #3
Du kan hacke dig til det ved at lave en gruppe-kvote og samtidig sætte den tilhørende sticky-bit, så alle filer der bliver oprettet i kataloget kommer til at tilhøre den pågældende gruppe.
Avatar billede logix Nybegynder
20. juni 2003 - 22:13 #4
Det vil desværre ikke virke på eks. /tmp stien, da flere programmer kræver bestemt bruger/gruppe af deres tempfiler...

Jeg må bare indse at det ikke ka' lade sig gøre uden at kode om i quota.. Havde bare håbet der var en anden go' måde..

Jeg accepterer dit svar.. Mest bare for at lukke spørgsmålet ;)
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
21. juni 2003 - 00:30 #5
Hvis det er nødvendigt med den slags begrænsning er vejen frem altså en separat partition.

hvis det kunne lade sig gøre ville det sandsynligvis være en dårlig ide fordi at kvotaer alt andet end lige vil give ekstra overhead, så hvis der er meget aktivitet i det katalog, bliver systemet målbart langsommere.